Hämeenlinnassa sähköiset palvelut on koottu sähköiseen asiointitiliin. Osa palveluiden käyttämisestä vaatii rekisteröitymistä, osassa tarvitaan myös verkkopankkitunnukset asiakkaan tunnistautumista varten.

Sähköisesti voi muun muassa

  • hakea  päivähoitopaikkaa,
  • ilmoittaa lapsen kouluun tai 
  • peruuttaa hammaslääkäriajan.

Lisäksi voit tehdä ikäihmisen kanssa kotihoidon tarpeen arvioinnin tai uusia reseptiä e-omahoidon kautta.

Lomakkeet palvelujen yhteydessä eri sivuilla

Kaupungilla on käytössä yli 200 erilaista lomaketta. Lomakkeet löytyvät kunkin palvelun yhteydestä.

Lomakkeita voi hakea myös lomake-sanalla aakkosellisen palveluhakemiston kautta, joka löytyy sivun alalaidasta.

Myös valtakunnalliseen suomi.fi-portaaliin on koottu Hämeenlinnan kaupungin lomakkeita.

Täytettävät pdf-lomakkeet

Suurin osa kaupungin lomakkeista on täytettäviä pdf-lomakkeita, jotka voi täyttää   tietokoneella, mutta ne täytyy tulostaa ja lähettää postitse tai liittää sähköpostiviestiin liitetiedostoksi.

Lomakkeiden täyttöön ja pdf-muodossa olevien tiedostojen lukemiseen tarvittavan Adobe Acrobat Reader -ohjelman voi ladata ilmaiseksi Adoben sivuilta.

Viimeksi muokattu: 15.12.2016