E-lehtikampanja ja e-opastuksia

Ensi viikolla vietettävän Vanhustenviikon aikana kirjastoissa on tarjolla e-opastuksia ikäihmisille. Maanantaina 8.10. käynnistyy myös kahden viikon pituinen e-lehtikampanja.

Suuri määrä kotimaisia digitaalisia sanoma- ja aikakauslehtiä on luettavissa rajoituksetta kahden viikon ajan ensi maanantaista 8.10. alkaen. E-lehtiä voi kampanjan aikana lukea myös etänä, vaikka kotona. Sanomalehdet löytyvät osoitteesta epress.fi ja aikakauslehdet osoitteessa emagz.fi

Kotimaiset e-lehdet ovat aina luettavissa kirjastossa, Hämeenlinnan kaupunginkirjaston verkossa joko omalla laitteella tai kirjaston koneella. 8.-21.10. pidettävän valtakunnallisen kampanjan tavoitteena on tarjota asiakkaille tilaisuus tutustua e-lehtiin myös muualla kuin kirjastossa – esimerkiksi kotona, koulussa, työpaikalla tai vaikkapa bussissa.

Kirjastoissa e-opastuksia Vanhustenviikolla

Ensi viikolla 8.-14.10.2018 vietetään Vanhustenviikkoa. Hämeenlinnan kirjastoissa on tällöin tarjolla e-opastusta ikäihmisille. E-opastuksissa on mahdollisuus tutustua kirjaston e-lehtiin ja e-kirjoihin tai Celian äänikirjapalveluun. Opastukseen voi halutessa ottaa mukaan oman tablettitietokoneen tai älypuhelimen. Ajanvarausta ei tarvita.

E-opastusta on tarjolla seuraavasti:

• Nummen kirjastossa (Kylätie 24) ma 8.10. klo 9-12
  • Pääkirjastossa Wetterillä (Wetterhoffinkatu 2) ma 8.10. klo 13-17