Hämeenlinnan pääkirjaston kokoelmat avautuvat 5.11.

Hämeenlinnan pääkirjaston Wetterin (Wetterhoffinkatu 2) kokoelmat ja loputkin palvelut avautuivat asiakkaille maanantaina 5.11.

Wetterillä asiakkaiden käytössä on noin 80 000 niteen kokoelma. Tämän lisäksi asiakkaat voivat varaamalla saada maksutta aineistoa sekä lähikirjastoissa että Moreenin lähivarastosta.

Wetterillä (Wetterhoffinkatu 2) kirjasto sijaitsee kahdessa alimmassa kerroksessa. Ensimmäisessä kerroksessa on lasten ja nuorten aineisto, lehdet ja Avolava. Myös noudettavat varaukset ovat ensimmäisessä kerroksessa.

Kirjaston luku- ja nettitila. Kuva: Hämeenlinnan kaupunginkirjasto

Toiseen kerrokseen on sijoitettu aikuisten kaunokirjallisuus, tietokirjallisuus, äänitteet, nuotit, dvd:t ja äänikirjat. Sieltä löytyy myös nuorten aikuisten kaunokirjallisuus, nuorten tietokirjallisuus sekä kaikki sarjakuvat. Toisen kerroksen Luku- ja nettitilassa on kuusi asiakastietokonetta, muutamia lukemiseen tai työskentelyyn varattuja pöytiä sekä editointitila. Luku- ja nettitila on tarkoitettu hiljaiseen työskentelyyn. Tulostaa, skannata ja kopioida voi toisessa kerroksessa.

Avajaispäivänä 5.11. kirjastoon pääsee tutustumaan omatoimisesti klo 9 alkaen. Asiakaspalvelu alkaa klo 10. Avajaisohjelmaa on klo 15 alkaen. Avajaisissa on luvassa mm. musiikkiesityksiä, kirja-arvontoja, Supermarsu-elokuvan esitys lapsille ja lapsiperheille (max. 120 hlö), opastettuja kirjastokierroksia sekä klo 17 alkava kahvitarjoilu kahvila Fredrikassa (ensimmäiselle 400:lle).

Avajaispäivän ma 5.11. ohjelma:

• 9.00 Kirjasto avautuu itsepalvelulla
  • 10.00 Kirjaston asiakaspalvelu aukeaa
  • 15.00 Opastettu kirjastokierros
  • 15.30 Marjuska Santala Trio Avolavalla
  • 16.00 Opastettu kirjastokierros
  • 16.30 Kirja-arvonta
  • 17.00 Kahvitarjoilu kahvila Fredrikassa 400:lle ensimmäiselle.
  • 17.00 Opastettu kirjastokierros
  • 17.30–19.00 Supermarsu-elokuva Wetterin Auditoriossa. Elokuva perustuu Paula Norosen kirjaan. Elokuva kestää 1,5 tuntia. Auditorioon mahtuu korkeintaan 120 katsojaa.
  • 18.00 RRR Trion musiikkia
  • 18.30 Kirja-arvonta
  • 19.00 Opastettu kirjastokierros

2. kerroksen aula. Kuva: Hämeenlinnan kaupunginkirjasto

Hämeenlinnan pääkirjasto sijaitsee Wetterillä noin kaksi vuotta. Nykyisen aikataulun mukaan kirjasto palaa Lukiokadulle vuonna 2020, jolloin kirjastorakennuksen peruskorjaus on valmis.

Viimeksi muokattu: 7.11.2018