Kaukolämpöverkon kunnostus aiheuttaa muutoksia keskustan liikennejärjestelyihin

Kaukolämpöverkon kunnostustyö toteutetaan kolmessa vaiheessa. Kunnostustyö etenee kolmanteen eli viimeiseen vaiheeseen 7.1.2019. Kolmannen vaiheen aikana työt sijoittuvat Saaristenkadun ja Lukiokadun risteysalueelle.

Tiedote 2.1.2019

Kolmannen vaiheen aikana työt sijoittuvat Saaristenkadun ja Lukiokadun risteysalueelle ja työn aikaiset liikennejärjestelyt ovat seuraavat:

• Lukiokadun toinen ajokaista on suljettu liikenteeltä välillä Kasarmikatu – Saaristenkatu, jolloin ajo Lukiokadulla estyy ajosuunnassa länteen, eli Kasarmikadulta Saaristenkadun suuntaan.
  • Lukiokadun ollessa suljettuna ohjataan liikenne väliaikaiselle reitille Lukiokatu – Kasarmikatu – Birger Jaarlin katu – Kaivokatu – Lukiokatu.
  • Saaristenkadun läpiajo estyy ajosuunnassa pohjoiseen, eli Birger Jaarlin kadun suunnasta ajettaessa ei Saaristenkadulta voi kääntyä Lukiokadulle. Tonteille ajo on kuitenkin sallittu. Myös Saaristenkadun kadunvarsipysäköinti on pois käytöstä välillä Birger Jaarlin katu – Lukiokatu.

Työn arvioitu valmistuminen on tammikuun 2019 loppuun mennessä.

Tiedote 19.11.2018

Kaukolämpöverkon kunnostustyö siirtyy Birger Jaarlin kadulta Saaristenkadulle

Toisen työvaiheen aikana liikennejärjestelyt muuttavat Saaristenkadun yksisuuntaiseksi välillä Lukiokatu – Birger Jaarlinkatu, jolloin myös kadunvarsipysäköinti on pois käytöstä em. katuosuudella. Saaristenkatua pääsee ajamaan vain ajosuunnassa etelään, eli Lukiokadulta – Birger Jaarlin kadulle päin.

Ensimmäisen vaiheen päättyessä Birger Jaarlin katua voi taas ajaa kumpaankin ajosuuntaan ja Birger Jaarlin kadun kadunvarsipysäköinti palaa käyttöön.

Kunnostustyön toisen vaiheen arvioitu valmistuminen on 21.12.2018, jonka jälkeen siirrytään kolmanteen vaiheeseen. Kolmannen vaiheen liikennejärjestelyistä tiedotetaan lähempänä niiden alkamista.

Tiedote 18.10.2018

Ensimmäinen vaihe aloitetaan Birger Jaarlin kadulla keskiviikkona 24.10.2018

Ensimmäisen vaiheen liikennejärjestelyt ovat seuraavat:

• Birger Jaarlin katu muuttuu yksisuuntaiseksi välillä Kaivokatu – Kasarmikatu, jolloin katuosuutta saa ajaa vain itään, eli Kaivokadulta Kasarmikadulle päin.
  • Kasarmikadulta sallitaan kuitenkin kulku kiinteistöille Birger Jaarlinkatu 16 ja 18, sekä vastakkaiselle puolelle Birger Jaarlin katu 25 ja 27
  • Saaristenkadun läpiajo estyy, sillä kulku Saaristenkadulta etelän suunnasta Birger Jaarlin kadulle on kielletty.
  • Birger Jaarlin kadun kadunvarsipysäköinti poistuu käytöstä työmaan kohdalta, väliltä Kaivokatu – Saaristenkatu, jonka lisäksi Saaristenkadun varrelta poistuu muutamia pysäköintipaikkoja, väliltä Birger Jaarlin katu – Hallituskatu.

Ensimmäisen vaiheen arvioitu valmistuminen on 23.11.2018, jonka jälkeen siirrytään toiseen vaiheeseen Saaristenkadulle.

Elenia Lämpö Oy:n lämpökatkokartalta löytyy tällä hetkellä käynnissä olevat kaukolämpötyöt.

Viimeksi muokattu: 2.1.2019