Ohjaamo Hämeenlinna avautuu tammikuussa

Nuorten terveysneuvontapiste muutti samoihin tiloihin joulukuun lopulla.

Nuorten palvelupiste Ohjaamo Hämeenlinna avaa ovensa tammikuussa 2018. Virallisia avajaisia vietetään 12.2.2018 klo 13-15.

Mikä on Ohjaamo?

Ohjaamo Hämeenlinna kokoaa alle 30-vuotiaille nuorille tarkoitettuja palveluita yhteen paikkaan tavoitteenaan helpottaa palveluiden saamista ja tulevaisuuden suunnan löytämistä. Ohjaamo Hämeenlinnassa voi myös vaan istahtaa tutustumaan esitteisiin, printata tarvitsemansa asiakirjan tai jutustella työntekijän kanssa. Neuvontapisteeseen voi pistäytyä sisään ilman ajanvarausta. Myös nuorten huoltajat ja läheiset voivat olla yhteydessä Ohjaamoon. Ohjaamon palvelut ovat maksuttomia.

Ohjaamo Hämeenlinna löytyy osoitteesta Turuntie 4, vanhoista Kaurialan apteekin tiloista, ja se on avoinna ma-to klo 9-15.

Ohjaamosta löytyvät myöhemmin julkaistavan aikataulun mukaan mm:

• Hämeen TE-toimisto,
  • Hämeenlinnan aikuissosiaalityö,
  • Kela,
  • etsivä nuorisotyö,
  • nuorten toiminnallinen Stage-valmennus ja
  • Hämeenlinnan seudun nuorisoasunnot.

Palveluita laajennetaan myöhemmin. Yhteistyötä tehdään myös alueen oppilaitosten, järjestöjen ja yrittäjien kanssa.

Samoihin tiloihin muuttaa myös Nuorten terveysneuvontapiste. Nuorten terveysneuvontapiste on tarkoitettu 15 -25 -vuotiaille nuorille, jotka tarvitsevat tukea ja neuvontaa terveyteen liittyvissä asioissa ja erilaisissa huolissa.  Myös Nuorten terveysneuvontapisteen palvelut ovat maksuttomia.

Lisätietoja Ohjaamosta

Nuoriso- ja lastenkulttuuripäällikkö Noora Herranen, Hämeenlinnan kaupunki