Vastaa päihdeasennekyselyyn ja tuo äänesi kuuluviin

Ehkäisevän päihdetyön viikolla avatulla kyselyllä tuodaan kuntalaisten ääni kuuluviin ja annetaan mahdollisuus vaikuttaa. Kysely on avoinna 31.12.2018 saakka.

Hämeenlinnan, Hattulan ja Janakkalan asukkaille suunnattu Päihdeasennekysely on avattu. Kyselyllä selvitetään alkoholiin, muihin päihteisiin ja rahapelaamiseen liittyviä asenteita ja kokemuksia. Vuonna 2017 kyselyyn vastasi yli 1 000 kuntalaista.

Vastaa kyselyyn sähköisesti. Vastaukset ovat nimettömiä ja luottamuksellisia. Kysely on avoinna 5.11.-31.12.2018.

Kysely tarjoaa asukkaille säännöllisen mahdollisuuden tuoda äänensä kuuluviin päihteisiin ja hyvinvointiin liittyvissä kysymyksissä. A-klinikka Oy:n ehkäisevä päihdetyö toteuttaa kyselyn nyt neljättä kertaa. Kyselyn tuloksia hyödynnetään ehkäisevän työn kehittämisessä ja suunnittelussa. Tavoitteena on tukea kuntalaisten hyvinvointia.

Päihdeasennekysely on osa seudullista Pakka-toimintaa, joka on tutkitusti tehokas malli paikalliselle työlle päihdehaittojen ehkäisemiseksi.

Yhteistyössä mukana Hämeenlinnan kaupunki, Janakkalan kunta, Hattulan kunta ja A-klinikkasäätiön Lasinen lapsuus.

Paula Meskanen, koordinaattori
Ehkäisevä päihdetyö Hämeenlinna, A-klinikka Oy