Ilmoittautuminen peruskoulun 1. luokalle lukuvuodelle 2017-2018

Maanantaina 16.1.2017 koulutulokkaalle ja hänen huoltajalleen lähetetään koulutulokkaan osoitteeseen kirje, jossa on ohjeet ja kertakäyttöinen avainkoodi (yksi avainkoodi/oppilas) kouluun ilmoittautumista ja koulupaikkatoiveiden esittämistä varten.

Osoitetiedot ovat väestörekisteristä saatujen tammikuun alun 2017 tietojen mukaiset koulutulokkaista, jotka ovat kunnassa kirjoilla tietojen poimintahetkellä. 

Huoltajan on syytä ilmoittaa Sari Oksaselle osoite, minne kirje toimitetaan, jos:

  • osoitetieto on muuttunut tuon jälkeen
  • se on esim. salainen tai
  • oppilaan kotikunta on muu kuin Hämeenlinna

Kouluun ilmoittaudutaan ja koulupaikkatoiveet esitetään Hämeenlinnassa sähköisesti Wilma-järjestelmän kautta osoitteessa https://wilma.hameenlinna.fi/. Lomake on näkyvissä ja muokattavissa 16.1.-5.2.2017.

Vaikka oppilaspaikalle ei ole tarvetta esim. toiseen kuntaan muuton vuoksi, huoltajan tulee silti täyttää sähköinen lomake ja ilmoittaa siinä, ettei ota koulupaikkaa vastaan tai ilmoittaa tieto sähköpostilla/soittaen.

Hämeenlinnan ala- ja yhtenäiskoulut kartalla.
Kanta-Hämeenlinnan osalta tarkempi kartta matkanmittausmahdollisuuksineen osoitteessa: http://kartta.hameenlinna.fi/

Jos et ole saanut kirjettä, ota yhteyttä:
Sari Oksanen
sari.oksanen(at)hameenlinna.fi 
03 621 3365

Oppilaspaikkaan liittyvissä kyselyissä ota yhteyttä:
Kalle Lehtinen
kalle.lehtinen(at)hameenlinna.fi 

Ohjeita sähköiseen ilmoittautumiseen Wilman kautta

Wilman avainkoodin aktivointia (tunnuksen luontia) varten huoltaja tarvitsee oman toimivan sähköpostiosoitteen. Tunnukset ovat voimassa kouluunilmoittautumisen lisäksi koulukuljetuksen hakemista varten 20.3.-14.4.2017. Tunnukset toimivat hakujen jälkeen jälleen taas 1.8.2017 alkaen ja siitä eteenpäin perusopetuksen ajan.
Etähuoltaja tai toinen virallinen huoltaja saa oman henkilökohtaisen avainkoodin koulun alettua pyytämällä koululta.

Huoltajaa suositellaan tekemään käyttäjätunnuksen muutos, jos käytössä on vielä vanhan mallinen etunimi.sukunimi -muotoinen Wilma-tunnus (poikkeus esim. opettajatunnus)

Ilmoittautuminen, jos ei ole sähköpostiosoitetta

Jos huoltajalla ei ole sähköpostia, Wilmaa on kuitenkin mahdollista käyttää. Tällöin huoltaja tarvitsee valmiin käyttäjätunnuksen ja salasanan, jonka saa tarvittaessa yllä mainituilta henkilöiltä.

Huoltajalla on mahdollisuus täyttää hakemus myös Palvelupiste Kastellissa, kirjastoissa tai kaupungin palvelupisteissä.

Ilmoittautuminen paperilomakkeella

Mikäli koulupaikka tarvitaan varsinaisen ilmoittautumisajan ulkopuolella tai sähköinen ilmoittautuminen ei onnistu, tulosta ja täytä oheinen hakemus ja palauta se osoitteeseen:

Hämeenlinnan kaupunki/Palveluohjaus ja -neuvonta
PL 84 
13101 Hämeenlinna.

Oppilaaksiottopäätökset

Rehtorit postittavat oppilaaksiottopäätökset 17.3.2017.

Pienryhmien oppilaaksiottopäätökset postitetaan myöhemmin, 31.3.2017.

Mikäli oppilaalle on jo määritelty lähikoulu, mutta halutaan vaihtaa koulua toissijaiseen kouluun, tapahtuu se toissijainen koulupaikkahakemus -lomakkeella. Huoltaja vastaa tällöin itse lapsen kuljetuksesta. Toissijaiset koulupaikat koulutulokkaiden osalta määritellään ensisijaisen oppilaaksioton jälkeen.

Oppilaaksiotosta on tarkemmin kerrottu kohdassa oppilaspaikan hakeminen.

Kouluihin tutustuminen

Kouluihin tutustuminen ovat viikoilla 18 ja19 (2.-12.5.2017). Koulut ilmoittavat itse tutustumispäivän sisällöstä ja sen tarkemmasta ajankohdasta.

Viimeksi muokattu: 1.6.2017