Pikkuväen oma Sibelius-tapahtuma ARX-talossa 22.9.

Osana Sibelius-fantasia –festivaalia järjestettävä luonto- ja musiikkiteemainen perhetapahtuma kutsuu lapsiperheet nauttimaan teatteriesityksistä, lastenlaulukonsertista, työpajoista ja Metsänpeitto-näyttelystä.

Nukketeatteri Ofelian Sibeliuksen satu -esitys on Jean Sibeliuksen musiikkiin pohjautuva visuaalinen, sanaton esitys kaikenikäisille. Esityksessä Sibelius löytää kävelyretkellään kalliomaalauksia, joiden myyttiset hahmot heräävät henkiin. Suomalainen mytologia, luonto ja eläimet – karhu, joutsenet, kurki – ovat pääosassa niin esityksessä kuin musiikissakin. Sibeliuksen sadun esittävät Anne Lihavainen ja Ilpo Mikkonen. Esitystä suositellaan yli 3-vuotiaille, ja esityksen kesto on n. 30 min. Naamio- ja nukketeatteriesitykset ovat Miniteatterilla klo 10.30 ja 13. Esityksiin mahtuu rajoitettu määrä katsojia. Esitysten jälkeen näyttelijät ohjaavat Minun kalliokuvani -työpajat, joihin osallistutaan lapsi-aikuinen-työparina. Työpajat alkavat klo 11 ja 13.30. Kaikki esityksissä olleet mahtuvat mukaan!

Luonto- ja musiikkiteemat ovat keskiössä myös tuulikello- ja musiikkimaalaustyöpajoissa, jotka pyörivät koko tapahtuman ajan. Laulupiirtäminen-työpaja on moniaistinen ja elämyksellinen toimintamuoto, joka yhdistää laulua ja kuvallista ilmaisua samanaikaisesti ja toisiaan tukien. Lapsia ja aikuisia yhteiseen kokemukseen kannustava työpaja on klo 10.30-11.00 Keinusalissa.

Hämeen ammattikorkeakoulun hyvinvointiyksikön vuorovaikutteinen lastenlaulukonsertti innostaa nauttimaan tutuista lastenlauluista yhdessä perheen pienimpien kanssa. Konsertti alkaa klo 12.00 Keinusalissa. Konserttiin mahtuu rajoitettu määrä osallistujia.

Tarunhohteinen Metsänpeitto-näyttely Galleria ARXissa esittelee suomalaista myyttistä metsää. Näyttely avaa suomalaista kansanperinnettä ja kansanuskomuksia sekä kertoo katsojalle tarinoita metsän eläimistä ja taruolennoista sekä vanhan kansan kunnioituksesta metsää kohtaan. Näyttelyn tavoitteena on herätellä uteliaisuutta luontoa kohtaan ja saada lapset ajattelemaan luonnon merkitystä ihmiselle. Näyttelyn toteutuksesta vastaa Lastenkulttuurikeskus Rulla.

Taukopaikkana Art Café Intola on avoinna koko tapahtuman ajan kahvilaherkkuineen. Puuhatar Rina joukkoineen palvelee kahvila-asiakkaita.

Ohjelmasisältö on maksuton. Tervetuloa!

Sibelius-ARXantai la 22.9.2018 klo 10-14 ARX-talolla, os. Keinusaarentie 1, 13200 Hämeenlinna

Lisätiedot: lastenkulttuurikoordinaattori Ann-Marie Fagerström,

p. 040 5303110, s-posti: ann-marie.fagerstrom@hameenlinna.fi

arx.hameenlinna.fi        #arxantai