Mikä on työseteli?

Työseteli on Hämeenlinnan kaupungin maksama tuki työnantajalle, joka palkkaa kesätyöhön

  • 16–24 -vuotiaan, vuosina 1993–2001 syntyneen hämeenlinnalaisen nuoren.
  • 1.3.–30.9.2017 välisenä aikana, työpäiviä on tänä ajanjaksona oltava vähintään 15.

Lisäksi:

  • Työntekijälle käteen jäävän nettopalkan on oltava vähintään 500 euroa.
  • Käytettävissä on yksi työseteli / henkilö. Työseteli on henkilökohtainen, eikä sitä voi luovuttaa toiselle henkilölle.
  • Työseteleitä on jaossa 280 kpl. Seteleitä ei voi varata. Työsetelit jaetaan hakujärjestyksessä.
  • Setelit tulevat jakoon 13.2.2017, ja niitä voi noutaa kaikista Hämeenlinnan kaupungin palvelupisteistä.
  • Työnantajana ei voi toimia kunta, yksityistalous, perhe eikä yksityinen henkilö. Yhtä työnantajaa kohden voi käyttää enintään viisi (5) työseteliä eli työnantaja voi palkata kesän ajalle yhteensä viisi nuorta työsetelillä.

Työseteliin liittyviin tiedusteluihin vastaavat

Sivistyksen ja hyvinvoinnin palveluohjaus
ma-pe klo 9-11 ja 13-15
puh. 03 621 4880
sihy.palveluohjaus (at) hameenlinna.fi.
Leena-Maija Hakkarainen
Nina Lemström-Honkala
Emmi Rintakoski 

Työnantajalle

Työsuhteen päättymisen jälkeen

  • työnantaja palauttaa setelin 31.10.2017 mennessä yleisneuvontaan, Palvelupiste Kastelliin (Raatihuoneenkatu 11, 13100 Hämeenlinna).
  • setelin liitteeksi on liitettävä kopio nuoren saamasta palkkatodistuksesta työsuhteen ajalta.
  • Hämeenlinnan kaupunki maksaa tuen työnantajan ilmoittamalle tilille. Työnantajalle annettava tuki on 250 euroa. Mikäli seteliä ei palauteta määräaikaan mennessä tai setelin ehdot eivät täyty (esimerkiksi ehtona oleva nettopalkka ei toteudu), ei työsetelin arvoa makseta työnantajalle. Mikäli seteliä ei jostain syystä käytetä, tulee se palauttaa yleisneuvontaan, Palvelupiste Kastelliin.

Työnantajat voivat ottaa yhteyttä maksatukseen liittyvissä asioissa palvelusihteeri Teija Stoltiin puh. 03 621 2362.

Työsetelin hakeminen

Työsetelin hakulomake (word)

  1. Työsetelin hakuohje ja -lomake on saatavissa 13.2.2017 alkaen tällä sivulla tai niitä voi noutaa Hämeenlinnan kaupungin palvelupisteistä.
  1. Työntekijä ja työnantaja täyttävät hakulomakkeen kumpikin osaltaan.
  1. Täytetty työsetelin hakulomake palautetaan palvelupisteiden neuvontaan. Tällöin tulee setelin hakijan esittää henkilöllisyystodistus.
  1. Hakija saa palvelupisteiden neuvonnasta varsinaisen numeroidun työsetelin, joka toimitetaan työnantajalle.

Palvelupisteet

Palvelupiste Kastelli, yleisneuvonta
Raatihuoneenkatu 11, 13100 Hämeenlinna
ma-pe klo 9–16

Hauhon palvelupiste
Punnanmäentie 18, 14700 Hauho
ma-ti klo 12–19, ke-pe klo 10–16, arkipyhän aattona klo 10–16

Kalvolan palvelupiste
Hollaajantie 3, 14500 Iittala
ma-ke klo 12–19, to-pe klo 10–16, arkipyhän aattona klo 10–16

Lammin palvelupiste
Linjatie 4, 16900 Lammi
ma-ke klo 10–19, to-pe klo 10–16, la klo 10–15

Rengon palvelupiste
Rengonraitti 7, 14300 Renko
ma-ke klo 12–19, to-pe klo 10–16, arkipyhän aattona klo 10–16

Tuuloksen palvelupiste
Pannujärventie 10, 14820 Tuulos
ma-ti klo 14–19, ke-to klo 12–17 (omatoimiaukiolo), pe klo 11–16

Viimeksi muokattu: 9.6.2017