Waltti -verkkokaupan osassa ostoja viiveitä

Päivitys 1.12.2022

Osassa Waltti-kaupassa 25.–28.11.2022 tehdyistä, verkkopankin kautta maksetuista ostotapahtumista on pysähtynyt maksunvälityspalvelu Paytrailin palvelussa ilmenneeseen virheeseen. Virheen takia ostettuja lipputuotteita ei ole voitu toimittaa asiakkaille.

Ostetut lipputuotteet tulevat näkymään asiakkaiden matkatileillä viiveellä, jonka pituudesta ei ole tällä hetkellä arviota. Paytrail selvittää ja korjaa ongelmaa.

Asiakas voi ostaa uuden tuotteen ja virheen vuoksi viivästynyt tuote toimitetaan kortille/matkatilille, kun vika on korjattu.

Ongelma on koskenut vain verkkopankkipainikkeiden kautta tehtyjä maksuja Waltti-kaupassa.

Onnistuneen maksun Waltti-kaupassa tunnistaa siitä, että asiakas ohjataan maksun jälkeen automaattisesti takaisin Waltti-kauppaan ja hän saa ostostaan kuitin sähköpostiinsa.

Waltti verkkokaupan maksuja välittävän Paytrailin verkkomaksuissa esiintyy viiveitä. Paytrail kertoo asiasta seuraavasti:

30.11.2022

”Viikonlopun aikana (25.–28.11.) on ollut haasteita maksujen kohdentumisessa. Tämän johdosta maksut, jotka eivät kirjautuneet normaalisti, kirjataan pankilta saadun maksuaineiston mukana (1-3 pankkipäivän viiveellä). Normaalisti kuitenkin PSD2 maksutavoilla tehdyt tapahtumat pitäisi kohdentuvat merkittävästi nopeammin mikäli asiakkaan paluu verkkopalveluun ei jostain syystä tapahdu normaalisti.”

Asiaa selvitetään. Pahoittelemme maksuongelmien aiheuttamaa haittaa.

Tuote tulee asiakkaan tilille/kortille, kun maksu Paytrailin ja pankin välillä varmistuu. Odottamalla saat tuotteen itsellesi joka tapauksessa. Olemme pahoillamme tästä viiveestä. Mikäli tämä aiheuttaa sinulle ongelmia matkustamisessa. Voit hakea meiltä korvauksia siltä ajalta, jos olet joutunut ostamaan muun kalliimman lipun odotusajalta. Pyydämme silloin täyttämään korvaushakemuksen sekä liittämään hakemukseen mukaan sähköpostiisi saamasi tilausvahvistuksen sekä Paytrailin maksuvahvistuksen.