Lammin Sinipellava
1.1.2023 alkaen hämeenlinnalaisten sosiaali- ja terveyspalveluista vastaa Kanta-Hämeen hyvinvointialue eli Oma Häme. Hyvinvointialueuudistuksen astuttua voimaan 1.1.2023 sosiaali-, terveys- ja pelastuspalveluiden järjestämisvastuu siirtyy 11 Kanta-Hämeen kunnalta sekä kuntayhtymiltä hyvinvointialueelle. Henkilökunnan ja palveluiden puhelinnumerot säilyvät. Sähköpostiosoitteet vaihtuvat muotoon etunimi.sukunimi@omahame.fi 1.1.2023 alkaen. Palvelut jatkuvat kuten aiemmin: voit asioida samoissa toimipaikoissa kuin tälläkin hetkellä. Asiakkaita ja potilaita palvelevat pääsääntöisesti samat tutut ammattilaiset, tutulla terveysasemalla tai sosiaalihuollon palveluissa. Myös erikoissairaanhoidon palvelut löytyvät edelleen samoista paikoista.
Hämeenlinnan vanhusten asuntosäätiön hallitus on tehnyt päätöksen päivittää Palkkisillan palvelutalon nimen. Talon uusi nimi on Lammin Sinipellava.
Lammin Sinipellava on tehostetun palveluasumisen hoivakoti. Sinipellavassa yhteisöllinen asuminen, mahdollistaa asiakkaalle turvallisuuden tunteen kokemuksen, hyvän ja laadukkaan elämän.
Toimintamme on monipuolista ja aktiivista. Asukkaat, asiakkaat, omaiset, sekä yhteistyökumppanit ovat aktiivisesti toiminnassamme mukana. Arjen aktiviteeteilla, tuemme ja kannustamme, sekä pidämme yllä asukkaiden voimavaroja ja toimintakykyisyyttä. Hoivapalvelut toteuttaa Hämeenlinnan kaupungin henkilöstö.
- Sinipellavassa on 30 tehostetun palveluasumisen asiakaspaikkaa, sekä lyhytaikaishoivassa 3 asiakaspaikkaa.
- Asukasvalinnat Lammin Sinipellavaan tekee SAS-palveluohjaaja. Palveluohjaus ohjaa ja neuvoo asiakkaita, asukkaita, omaisia.
- Palvelutarpeen arviointiprosessi käynnistyy palveluohjaajien kautta.
Oma hyvä elämä Lammin Sinipellavassa
Asukkaiden oma hyvä elämä on mahdollista Palkkisillassa. Jokaiselle asukkaalle tehdään henkilökohtainen palvelusuunnitelma – yhdessä asukkaan kanssa, palvelusuunnitelma ohjaa toimintaamme. Palvelusuunnitelma päivitetään palvelutarpeen muuttuessa.
Tutustu ikäihmisten palvelujen toimintaan
- Omavalvontasuunnitelmassa 2022 kerrotaan toimintamme sisällöstä.
- Toimintasuunnitelmassa, kerromme tavoitteistamme vuosille 2020-2022.
- Asiakastyytyväisyys kooste 2022 kertoo, miten olemme onnistuneet palveluissamme.
Pidetään yhteyttä
Hoivakodissa asuville, monipuolinen yhteydenpito omaisten, läheisten ja tuttavien kanssa on tärkeä voimavara.
Videopuhelut mahdollisia
Olemme saaneet käyttöömme isompia mobiililaitteita, joilla paremmin mahdollistamme asukkaiden, omaisten ja läheisten yhteydenpidon mm. videopuheluiden välityksellä.
- Videopuhelut toteutetaan WhatsApp-sovelluksen kautta. WhatsApp-sovellus on ilmainen ja se on helppo asentaa mobiililaitteille. Henkilökunta auttaa teitä WhatsApp-yhteyden saamisessa. Soittakaa ensin asumisyksikköön, jossa omaisenne on ja sopikaa henkilökunnan kanssa soittoaika.
Hoivakotien vierailut ja kotilomat
Toteutamme hoivakotien vierailut mahdollisimman asiakasturvallisesti. Hoivakotien asukkaiden luona vierailut ovat erittäin tärkeitä, asukkaiden, omaisten kuin läheistenkin kannalta. Hoivakotien vierailuohje on päivitetty 13.5.2022.
Yhteystiedot
- Sinipellavan päivystyspuhelin A-siipi: (24/7 puhelin): 050 509 0405
- Sinipellavan sairaanhoitaja: 050 594 4369
- Sinipellavan B-siipi: 050 509 0406
- Sinipellavan C-siipi: 046 923 2983
- Ohjaaja Virpi Peippola: 050 564 0185
Palveluyksikön johtaja
Päivi Helen, puhelin 050 509 0362, tai paivi.helen@omahame.fi.
Käyntiosoite
Lammin Sinipellava (entinen Palkkisillan palvelutalo)
Viisaritie 3
16900 Lammi