Terveysasemat
1.1.2023 alkaen hämeenlinnalaisten sosiaali- ja terveyspalveluista vastaa Kanta-Hämeen hyvinvointialue eli Oma Häme. Hyvinvointialueuudistuksen astuttua voimaan 1.1.2023 sosiaali-, terveys- ja pelastuspalveluiden järjestämisvastuu siirtyy 11 Kanta-Hämeen kunnalta sekä kuntayhtymiltä hyvinvointialueelle. Henkilökunnan ja palveluiden puhelinnumerot säilyvät. Sähköpostiosoitteet vaihtuvat muotoon etunimi.sukunimi@omahame.fi 1.1.2023 alkaen. Palvelut jatkuvat kuten aiemmin: voit asioida samoissa toimipaikoissa kuin tälläkin hetkellä. Asiakkaita ja potilaita palvelevat pääsääntöisesti samat tutut ammattilaiset, tutulla terveysasemalla tai sosiaalihuollon palveluissa. Myös erikoissairaanhoidon palvelut löytyvät edelleen samoista paikoista.
Yhteydenottokanavat terveydenhuoltoon
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Yleisen oirekyselyn avulla saat asiointiyhteyden hoitajaan, mikäli et löydä sopivaa oirearviota valikoimasta tai haluat hoitaa jonkin muun terveyteesi liittyvän asian sähköisesti.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihin, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Sairaanhoitaja chat -palvelussa hoidat terveyttäsi tai sairauttasi koskevat asiat oman terveysasemasi sairaanhoitajan kanssa helposti ja turvallisesti tunnistautuneena. Chattia varten tarvitset ainoastaan älypuhelimen, tabletin tai tietokoneen.
Sairaanhoitajan chat -palvelun avulla saat yhteyden sairaanhoitajaan palvelun aukioloaikoina. Palvelussa voit kysyä terveyttäsi tai sairautesi hoitoa koskevista asioista. Aivan kuten muutenkin terveysasemalle yhteyttä ottaessasi. Voit lisäksi liittää keskusteluun kuvan tai muun sähköisen tiedoston asiaasi selventämään. Sairaanhoitaja arvioi kertomasi perusteella hoidon tarvetta ja kiireellisyyttä, ohjaa tarvittaessa jatkotutkimuksiin ja/tai konsultoi tilanteestasi lääkäriä. Chat-asioinnin aikana ammattilainen voi myös tarvittaessa yhdessä niin sopiessanne, avata videoyhteyden, jolloin saat lyhyen videovastaanoton asiassasi.
Sairaanhoitajan chat on avoinna arkisin klo 8-10.
Sairaanhoitajan chat -linkin löydät terveyspalveluiden kotisivujen oikeasta alalaidasta.
Terveysasemat
Hämeenlinnassa sinua palvellaan kahdeksalla terveysasemalla:
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio.Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus p. 03 621 9140
Puheluihin vastataan klo 8 -14
Fysioterapia p. 03 621 9600 (ma klo 12-13)
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573959802.
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573959802. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8-12 sekä 12.45-13.30
Puheluita vastaanotetaan klo 14 saakka, takaisinsoittoja asiakkaille jatketaan myös tämän jälkeen.
Käyntiosoite
Vihniöntie 5, 14700 Hauho
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus p. 03 621 9145 (myös fysioterapia)
Puheluihin vastataan klo 8 -14
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573965829.
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573965829. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8-9.30 ja 12.30-14
Käyntiosoite
Anttilankatu 4, 13210 Hämeenlinna
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus p. 03 621 9150 (myös fysioterapia)
Puheluihin vastataan klo 8 -14
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573959803.
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573959803. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8-9.30, 12.30-14 (alkaen 6.3.2023)
Käyntiosoite
Eeronkuja 6, 13500 Hämeenlinna
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus p. 03 621 9160 (myös fysioterapia)
Puheluihin vastataan klo 8 -14
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573959806.
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573959806. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8-11:30 ja 12:30-13:30
Käyntiosoite
Sauvalanaukio 4, 14500 Iittala
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus p. 03 621 9130 (myös fysioterapia).
Puheluihin vastataan klo 8 -14
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573959804.
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573959804. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8-12:30
Käyntiosoite
Evontie 33, 16900 Lammi
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus p. 03 621 9170 (myös fysioterapia)
Puheluihin vastataan klo 8-14
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573959805
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573959805. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8-9.30 sekä 12.30-14
Käyntiosoite
Veteraanipolku 1, 13600 Hämeenlinna
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus p. 03 621 9175 (myös fysioterapia)
Puheluihin vastataan klo 8-14
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573959800.
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573959800. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8-11.30 sekä 12.30 – 13.30
Käyntiosoite
Rengonraitti 28, 14300 Renko
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus asiakkaat A-Kos p. 03 621 9185
Puheluihin vastataan klo 8-14
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573971945.
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573971945. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Muuttuneet ajat 27.2.2023 alkaen:
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8.15-9.45 ja 12.30-14
Käyntiosoite
Viipurintie 1-3,
13200 Hämeenlinna
Viipurintien terveysaseman tiimi 1 sijaitsee 1. kerroksessa. E-siivessä.
Rakennusten pohjakuva.
D-rak 2. krs, E-rak 1. krs, G-rak P-krs,
Löytötavarat toimitetaan Viipurintien pääaulan infopisteeseen, josta niitä
voi tiedustella noin kuukauden ajan löytöpäivästä.
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus asiakkaat Kot-Puk p. 03 621 9165
Puheluihin vastataan klo 8-14
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573971946.
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573971946. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Muuttuneet ajat 27.2.2023 alkaen:
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8.15-9.45 ja 12.30-14
Käyntiosoite
Viipurintie 1-3,
13200 Hämeenlinna
Viipurintien terveysaseman tiimi 2 sijaitsee 2. kerroksessa.
Rakennusten pohjakuva
D-rak 2. krs, E-rak 1. krs, G-rak P-krs.
Löytötavarat toimitetaan Viipurintien pääaulan infopisteeseen, josta niitä
voi tiedustella noin kuukauden ajan löytöpäivästä.
Sähköinen asiointi
Kun sinulla on yksittäinen oire tai terveysongelma, aloita asiointi Omaolo-verkkopalvelusta ja täytä oirearvio. Voit käyttää palvelua ilman tunnistautumista, mutta jos haluat palvelun kautta asioida terveysasemalla, tarvitset asiointiin henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käsittelemme arkipäivisin ennen klo 14.30 saapuneet yhteydenotot saman päivän aikana.
Tutustu myös muihin sähköisiin palveluihimme, joiden kautta voit mm. saada laboratoriotuloksesi ja rokotustietosi tai tehdä reseptinuusimispyynnön.
Suun terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa ota yhteys hammashoitolaan.
Puhelin
Ajanvaraus asiakkaat Pul-Ö p. 03 621 9881
Puheluihin vastataan klo 8-14
Voit peruuttaa vastaanottoajan milloin tahansa takaisinsoittopalvelussa, myös palvelun ollessa suljettuna. Sanele palveluun kuulemiesi ohjeiden mukaisesti nimesi, syntymäaikasi ja peruttava vastaanotto.
Terveysaseman puhelinaikojen ulkopuolella kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä päivystysapu-palveluun numeroon 116117.
Kuulovammaisia palvelemme tekstiviestilinjalla numerossa 04573971947.
Lähetä tekstiviesti, jossa pyydät yhteydenottoamme. Mainitse, onko pyyntö terveysasemalle vai suun terveydenhuoltoon. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian. Tekstiviestipalvelu toimii arkisin klo 8-14.
Jos et puhu suomen tai englannin kieltä ja tarvitset tulkkauksen asiasi hoitamiseksi, noudata seuraavaa ohjetta: Lähetä tekstiviesti terveysasemalle numeroon 04573971947. Kirjoita viestiin äidinkielesi nimi esimerkiksi arabia, kirjoita ARABIA. Terveysasemalta soittaa sinulle takaisin äidinkieltäsi puhuva tulkki.
Aukioloajat
Muuttuneet ajat 27.2.2023 alkaen:
Avoinna arkipäivisin klo 8-15
Toimisto avoinna klo 8.15-9.45 ja 12.30-14
Käyntiosoite
Viipurintie 1-3,
13200 Hämeenlinna
Viipurintien terveysaseman tiimi 3 sijaitsee P-kerroksessa G-siivessä.
Rakennusten pohjakuva
D-rak 2. krs, E-rak 1. krs, G-rak P-krs.
Löytötavarat toimitetaan Viipurintien pääaulan infopisteeseen, josta niitä
voi tiedustella noin kuukauden ajan löytöpäivästä.
Terveyskeskusten alueet kartalla
Katso karttapalvelusta minkä terveysaseman alueeseen kuulut.
Aiheeseen liittyvät
Terveysasemien takaisinsoittojärjestelmässä vika
23.5.2023
Päivitys 24.5. klo 8.25: TeleQ-takaisinsoittojärjestelmä on jälleen toiminnassa. Puhelinliikenne on palautunut normaaliksi, mutta palvelussa saattaa esiintyä hitautta ja ajoittaisia häiriöitä. 23.5.: Hämeenlinnan terveysasemien takaisinsoittojärjestelmässä on …
Kesäajan palvelut
22.5.2023
Hämeenlinnan kaupungin palvelut Kesäajan bussiaikataulut Kesäajan bussiaikataulut ovat voimassa 5.6.2023 – 8.8.2023. Palvelupisteet ja kirjasto-palvelupisteet 1.6.-31.8.2023 Palvelupiste Kastelli, Wetterhoffinkatu 2, ma-pe klo 9-16, puh. 03 621 …
Taloudellisen tuen yksikkö aloitti Kanta-Hämeen hyvinvointialueella
12.5.2023
Taloudellisen tuen yksikkö on aloittanut toimintansa OmaHämeessä. Yksikköön voi soittaa aina, kun raha-asiat askarruttavat, niissä on ongelmia tai rahat eivät tunnu riittävän. Taloudellisen tuen yksikössä …
Sosiaali- ja kriisipäivystyksen numero muuttuu 2.5.2023
28.4.2023
Kanta-Hämeen sosiaali- ja kriisipäivystyksen asiakaslinjan (24/7) numero muuttuu 2.5.2023 alkaen. Uusi numero asiakaslinjaan on 03 629 6560. Sosiaali- ja kriisipäivystys antaa apua elämän erilaisissa akuuteissa kriisitilanteissa, …
Aiheeseen liittyvät blogit
Palkittu! Fiksua työtä, syksy 2022: Sähköä satavuotiaaseen. Neuvolachat Hämeenlinnan neuvolapalveluihin
4.11.2022
Neuvolapalvelut täyttää valtakunnallisesti tänä vuonna 100 vuotta. Neuvolatoiminnan kypsästä iästä huolimatta haluamme olla asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden mukaisesti uusiutuva ja edelleen kehittyvä palvelu. Neuvolapalvelut halutaan …
Fiksua työtä, kevät 2022: Kohonnutta verenpainetta sairastavan asiakkaan hoito ja omahoidon tukeminen
13.5.2022
Työ on osa YAMK opiskelujen opinnäytetyötä. Työssä laadittiin sähköinen ohjauskansio sekä fraasit potilastietojärjestelmään, perusterveydenhuollon henkilökunnalle avuksi kohonnutta verenpainetta sairastavan asiakkaan hoidossa. Ne sisältävät tietoa kohonneesta …
Fiksua työtä, kevät 2022: Rokotustodistusten sähköinen korjauspyyntö
4.5.2022
Koronapandemia on aiheuttanut terveydenhuollolle suurta kuormitusta. Rokotustodistusten korjaamiseen liittyviä asiakasyhteydenottoja tuli valtava määrä terveydenhuollon ammattilaisille. Korjauksille ei ollut valmiiksi olemassa selkeää yhteydenottokanavaa asiakkaille, mikä kuormitti …
Hämeenlinnan pääterveysasemalla tutkitaan voiko silmänpohjakuvauksia tehostaa tekoälyn avulla ja näin säästää lääkäreiden aikaa
18.10.2021
Kolmannen vuoden terveydenhoitajaopiskelija Lotta Eskolin osallistui pilotointiin osana projektiharjoittelua. Projektissa tutkitaan voiko tekoälyn avulla tehostaa silmänpohjakuvausta. Laitteena Optomedin kannettava Aurora IQ -silmänpohjakamera. Projekti toteutetaan yhdessä …