Asiakkaalle tietoa
1.1.2023 alkaen hämeenlinnalaisten sosiaali- ja terveyspalveluista vastaa Kanta-Hämeen hyvinvointialue eli Oma Häme. Hyvinvointialueuudistuksen astuttua voimaan 1.1.2023 sosiaali-, terveys- ja pelastuspalveluiden järjestämisvastuu siirtyy 11 Kanta-Hämeen kunnalta sekä kuntayhtymiltä hyvinvointialueelle. Henkilökunnan ja palveluiden puhelinnumerot säilyvät. Sähköpostiosoitteet vaihtuvat muotoon etunimi.sukunimi@omahame.fi 1.1.2023 alkaen. Palvelut jatkuvat kuten aiemmin: voit asioida samoissa toimipaikoissa kuin tälläkin hetkellä. Asiakkaita ja potilaita palvelevat pääsääntöisesti samat tutut ammattilaiset, tutulla terveysasemalla tai sosiaalihuollon palveluissa. Myös erikoissairaanhoidon palvelut löytyvät edelleen samoista paikoista.
Aiheeseen liittyvät
Hämeenlinnan kaupungin asukaslehden jakelu muuttuu
5.6.2023
Hämeenlinnan kaupungin Arjessa mukana -asukaslehden jakelu muuttuu kesäkuusta alkaen. Jatkossa lehti on jaossa muun muassa Aiemmin lehti on postitettu julkisena tiedotteena jokaiseen kotiin ja yritykseen …
Terveysasemien takaisinsoittojärjestelmässä vika
23.5.2023
Päivitys 24.5. klo 8.25: TeleQ-takaisinsoittojärjestelmä on jälleen toiminnassa. Puhelinliikenne on palautunut normaaliksi, mutta palvelussa saattaa esiintyä hitautta ja ajoittaisia häiriöitä. 23.5.: Hämeenlinnan terveysasemien takaisinsoittojärjestelmässä on …
Kesäajan palvelut
22.5.2023
Hämeenlinnan kaupungin palvelut Kesäajan bussiaikataulut Kesäajan bussiaikataulut ovat voimassa 5.6.2023 – 8.8.2023. Palvelupisteet ja kirjasto-palvelupisteet 1.6.-31.8.2023 Palvelupiste Kastelli, Wetterhoffinkatu 2, ma-pe klo 9-16, puh. 03 621 …
Taloudellisen tuen yksikkö aloitti Kanta-Hämeen hyvinvointialueella
12.5.2023
Taloudellisen tuen yksikkö on aloittanut toimintansa OmaHämeessä. Yksikköön voi soittaa aina, kun raha-asiat askarruttavat, niissä on ongelmia tai rahat eivät tunnu riittävän. Taloudellisen tuen yksikössä …
Aiheeseen liittyvät blogit
Palkittu! Fiksua työtä, syksy 2022: Sähköä satavuotiaaseen. Neuvolachat Hämeenlinnan neuvolapalveluihin
4.11.2022
Neuvolapalvelut täyttää valtakunnallisesti tänä vuonna 100 vuotta. Neuvolatoiminnan kypsästä iästä huolimatta haluamme olla asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden mukaisesti uusiutuva ja edelleen kehittyvä palvelu. Neuvolapalvelut halutaan …
Fiksua työtä, kevät 2022: Kohonnutta verenpainetta sairastavan asiakkaan hoito ja omahoidon tukeminen
13.5.2022
Työ on osa YAMK opiskelujen opinnäytetyötä. Työssä laadittiin sähköinen ohjauskansio sekä fraasit potilastietojärjestelmään, perusterveydenhuollon henkilökunnalle avuksi kohonnutta verenpainetta sairastavan asiakkaan hoidossa. Ne sisältävät tietoa kohonneesta …
Fiksua työtä, kevät 2022: Rokotustodistusten sähköinen korjauspyyntö
4.5.2022
Koronapandemia on aiheuttanut terveydenhuollolle suurta kuormitusta. Rokotustodistusten korjaamiseen liittyviä asiakasyhteydenottoja tuli valtava määrä terveydenhuollon ammattilaisille. Korjauksille ei ollut valmiiksi olemassa selkeää yhteydenottokanavaa asiakkaille, mikä kuormitti …
Hämeenlinnan pääterveysasemalla tutkitaan voiko silmänpohjakuvauksia tehostaa tekoälyn avulla ja näin säästää lääkäreiden aikaa
18.10.2021
Kolmannen vuoden terveydenhoitajaopiskelija Lotta Eskolin osallistui pilotointiin osana projektiharjoittelua. Projektissa tutkitaan voiko tekoälyn avulla tehostaa silmänpohjakuvausta. Laitteena Optomedin kannettava Aurora IQ -silmänpohjakamera. Projekti toteutetaan yhdessä …