Akuutti arkiapu –palvelun aukioloajat 25.5. alkaen

Arjen apu on käytettävissä arjen avun, neuvonnan ja ohjauksen tilanteissa, jotka aiheutuvat pandemiasta.

Palvelu on tarkoitettu niille kuntalaisille, joilla on vaikeuksia pärjätä itse tai joilla ei ole läheisapua omissa verkostoissaan. Erityisesti tämä koskee yli 70-vuotiaita, jotka ovat karanteenissa tai sitä vastaavissa olosuhteissa, vammaisia henkilöitä, mielenterveyskuntoutujia, lapsiperheitä ja muita henkilöitä, jotka eivät tässä muuttuneessa tilanteessa koe pärjäävänsä.

Palvelun aukioloaikoja supistetaan 25.5.2020 alkaen

• puhelinpalvelu avoinna ma-pe klo 9-15
  • viikonloppuisin ei ole puhelinpalvelua

Helatorstain aatto 20.5. klo 9-16, suljettu helatorstaina 21.5. sekä juhannusaattona 19.6.

Yhteystiedot

Arkiapuun voit soittaa esimerkiksi, kun tarvitset neuvoja ja ohjausta, akuuttia kauppa- tai ruoka-apua tai jos arki alkaa ahdistaa ja kaipaat keskusteluapua. Meidän kauttamme voi myös tiedustella ulkoiluapua ja tietoa ruoka-avun tilanteesta. Myös asiakkaan työntekijä tai omainen voivat välittää tiedon avuntarpeesta palveluun.

Toiminnassa on mukana kaupungin työntekijöitä, järjestöjä ja vapaaehtoisia sekä Hämeenlinna-Vanajan ev.lut. seurakunta ja Hml seudun Hyvän Tahdon Ruokajakeluverkosto. Ruoka-avusta kannattaa seurata Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan sivustoa.

Arkiavun toiminnan koordinoija
strategiapäällikkö Sirpa Ylikerälä
p. 050 505 3746, sirpa.ylikerala@hameenlinna.fi

Kanta-Hämeen sosiaalipäivystys vastaa tilanteista, joissa on kiireellinen ja välttämätön sosiaalipalvelujen tarve numerosta 03 621 7100. Sosiaalipäivystys vastaa koko Kanta-Hämeen maakunnan akuutista sosiaalityöstä virka-ajan ulkopuolella