Älykäs ja avoin Hämeenlinna menestyy

Kuluva vuosi on ollut monella tapaa poikkeuksellinen. Korona on vaikuttanut myös ekosysteemien toimintaan, kun taloudellinen tilanne niin yrityksissä, kunnissa kuin muissakin organisaatioissa on heikentynyt nopeasti, prioriteetit muuttuneet ja ihmisten vapauksiakin on rajoitettu.

Vaikeastakin tilanteesta huolimatta Hämeenlinnan ekosysteemeissä tapahtuu paljon ja yhteistyötä on voitu jatkaa korvaavin toimintatavoin. Haluamme kehittää viestintäämme kertoaksemme tästä kaikesta ekosysteemittäin entistä avoimemmin ja monipuolisemmin.

Älykkäissä palveluissa tehdään töitä mm. avoimen teknologian ja datan soveltamisen parissa. Liiketoiminta tällä sektorilla lisääntyy vuosi vuodelta ja alan yritysten sekä innovaatio- ja liiketoiminnan houkutteleminen Hämeenlinnaan ovat ekosysteemin keskeisimpiä tehtäviä.

Lisäksi ekosysteemissä on tiiviissä yhteistyössä biotalouden ekosysteemin kanssa valmisteltu Open Bioeconomy Week –tapahtumaa, josta rakennetaan vuosittain toteutettava konsepti älyteknologian ja bioalan yritysten sekä tutkimuksen kokoamiseksi yhteen. Ensimmäinen tapahtuma järjestetään jo tänä syksynä on-line -tapahtumana ja ensi keväästä alkaen paikan päällä. Tapahtuma vahvistaa Hämeenlinnan näkyvyyttä ja houkuttelevuutta alan yritysten, liiketoiminnan ja tutkimuksen näkökulmasta niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin.

Ekosysteemissä on myös ideoitu ja suunniteltu yrityshautomokonseptia yritysten uudistumisen sekä uusien innovaatioiden kaupallistamisen tukemiseksi. Hautomolle olisi entistä enemmän tilausta koronahaasteista johtuen.

Kiinnostuitko ekosysteemin toiminnasta? Ole yhteydessä Timoon, kuule lisää ja lähde mukaan!

Lisätiedustelut: Timo Väliharju, 050 330 3339 tai timo.valiharju@mindpolis.com