Arkiapu palvelee vappuaattona ja viikonloppuna

Arkiapu on käytettävissä arjen avun, neuvonnan ja ohjauksen tilanteissa, jotka aiheutuvat pandemiasta.  Huomenna pyörähtää käyntiin jo toiminnan seitsemäs viikko. Arviomme mukaan Arkiapuun on tullut yli 550 asiakasyhteydenottoa  ja niistä noin 70% ikäihmisiltä.

Palvelu on tarkoitettu niille kuntalaisille, joilla on vaikeuksia pärjätä itse tai joilla ei ole läheisapua omissa verkostoissaan. Erityisesti tämä koskee yli 70-vuotiaita, jotka ovat karanteenissa tai sitä vastaavissa olosuhteissa, vammaisia henkilöitä, mielenterveyskuntoutujia, lapsiperheitä ja muita henkilöitä, jotka eivät tässä muuttuneessa tilanteessa koe pärjäävänsä.

Arkiavun poikkeusaukioloajat

• Vappuaatto 30.4.2020 auki klo 9-16
  • Vappupäivä perjantai 1.5. suljettu
  • Helatorstain aatto 20.5. auki klo 9-16
  • Helatorstai 21.5. suljettu
  • Juhannusaatto 19.6. suljettu

Muina ajankohtina olemme auki normaalisti

• Arkisin 9-18 ja viikonloppuisin 10-14. Huom! Aukioloajat 25.5. alkaen ma-pe klo 9-15
  • Puhelin 03 621 7200
  • Sähköpostiosoite akuutti.arkiapu@hameenlinna.fi
  • Lisätietoa   www.hameenlinna.fi/arkiapu

Arkiapuun voit soittaa esimerkiksi, kun tarvitset neuvoja ja ohjausta, akuuttia kauppa- tai ruoka-apua tai jos arki alkaa ahdistaa ja kaipaat keskusteluapua. Meidän kauttamme voi myös tiedustella ulkoiluapua ja tietoa ruoka-avun tilanteesta. Myös asiakkaan työntekijä tai omainen voivat välittää tiedon avuntarpeesta palveluun.

Toiminnassa on mukana kaupungin työntekijöitä, järjestöjä ja vapaaehtoisia sekä Hämeenlinna-Vanajan ev.lut. seurakunta ja Hml seudun Hyvän Tahdon Ruokajakeluverkosto. Ruoka-avusta kannattaa seurata Hml-Vanajan seurakunnan sivustoa.

Arkiavun toiminnan koordinoija  strategiapäällikkö Sirpa Ylikerälä
p. 050 505 3746   sirpa.ylikerala@hameenlinna.fi

Kanta-Hämeen sosiaalipäivystys vastaa tilanteista, joissa on kiireellinen ja välttämätön sosiaalipalvelujen tarve numerosta 03 621 7100. Sosiaalipäivystys vastaa koko Kanta-Hämeen maakunnan akuutista sosiaalityöstä virka-ajan ulkopuolella.