ARS FENNICA 2021 -näyttelyn päätösviikolla taiteilijatapaamisissa Eija-Liisa Ahtila, Anne-Karin Furunes sekä Viggo Wallensköld

Hämeenlinnan taidemuseon Engel-rakennuksessa esillä oleva ARS FENNICA 2021 -näyttely päättyy sunnuntaina 3.4.2022. ARS FENNICA 2021 -näyttelyn viimeistä näyttelyviikkoa juhlistetaan Hämeenlinnan taidemuseossa taiteilijatapaamisten sarjalla. Vieraiksemme näyttelyn taiteilijoista saapuvat sunnuntaina 27.3.2022 Viggo Wallensköld klo 13 sekä näyttelyn viimeisenä päivänä sunnuntaina 3.4.2022 Eija-Liisa Ahtila klo 12 sekä Anne-Karin Furunes klo 13.

ARS FENNICA 2021 -näyttely

ARS FENNICA 2021 -näyttely esittelee viisi ARS FENNICA 2021 -palkintoehdokastaiteilijaa Eija-Liisa Ahtilan (Suomi), Anne-Karin Furunesin (Norja), Jesper Justin (Tanska), Viggo Wallensköldin (Suomi) ja Magnus Wallinin (Ruotsi). Kansainvälisen taideasiantuntijan Hans Ulrich Obristin valitsema ARS FENNICA 2021 -palkinnonsaaja julkistettiin maaliskuun alussa ja ARS FENNICA 2021 -palkinto myönnettiin Eija-Liisa Ahtilalle. Palkintoa jakaa Henna ja Pertti Niemistön kuvataidesäätiö ARS FENNICA sr ja se jaettiin nyt 25:nnen kerran.

ARS FENNICA 2021-näyttelyssä yleisöllä on mahdollisuus äänestää omaa suosikkiaan ja äänestysmahdollisuus jatkuu näyttelyn loppuun. Yleisöäänestyksen voittaja julkistetaan näyttelyn päätyttyä viikolla 14.

Taiteilijatapaamiset käynnistyvät 27.3.

Taiteilijatapaamisten sarja käynnistyy sunnuntaina 27.3. klo 13–14, kun taiteilijatapaamiseen saapuu ARS FENNICA 2021 -palkintoehdokastaiteilija Viggo Wallensköld. Kuvataiteellisen tuotannon lisäksi Viggo Wallensköld on julkaissut viisi kaunokirjallisia teosta. Uusin teoksista Neuroosit ja traumat (Siltala) on uunituore. Se on julkaistu maaliskuussa 2022. Teosta on saatavissa museokaupassamme ja taiteilija signeeraa kirjoja taiteilijatapaamisessa.

Sunnuntaina 3.4. taiteilijatapaamisiin saapuvat ARS FENNICA 2021 -palkinnonsaaja Eija-Liisa Ahtila klo 12–13 sekä palkintoehdokastaiteilija Anne-Karin Furunes klo 13–14.

Taiteilijat esittelevät tapaamisissa näyttelyn teoskokonaisuuksia ja kertovat työskentelystään sekä taiteellisesta tuotannostaan. Molempina sunnuntaina on taiteilijatapaamisten jälkeen mahdollisuus osallistua klo 14 alkavaan ARS FENNICA 2021 -näyttelyn lyhyeen yleisöopastukseen (15 min).

Anne-Karin Furunesin taiteilijatapaaminen aloitetaan punatiilisessä Lohrmann-rakennuksessa, josta siirrytään Engel-rakennukseen. Muut tapaamiset toteutetaan Engel-rakennuksen näyttelytilassa. Taiteilijatapaamisiin osallistuminen ja yleisöopastus sisältyy pääsylippuun.

Tutustu taiteilijatapaamisiin saapuviin taiteilijoihin tarkemmin ARS FENNICA -säätiön kotisivulla:

Eija-Liisa Ahtila
Anne-Karin Furunes
Viggo Wallensköld

Lisätietoja ARS FENNICA 2021 -palkinnosta ja näyttelystä

Henna ja Pertti Niemistön Kuvataidesäätiö – ARS FENNICA sr on toteuttanut ARS FENNICA 2021 -näyttelyn yhteistyössä Hämeenlinnan taidemuseon kanssa. Näyttelyn yhteistyökumppanina on toiminut Pro Av Saarikko Oy.

ARS FENNICA 2021 – Hämeenlinnan taidemuseo
ARS FENNICA – Henna ja Pertti Niemistön Kuvataidesäätiö