Asiakkaat ottivat TyöParkin ilolla vastaan

Keskeinen paikka”, ”Rento ja tasavertainen ilmapiiri” – muun muassa näistä asioista Hämeenlinnan seudun työllisyyden kuntakokeilun TyöParkki sai kiitosta avajaispäivänä 22.11.2023.

Hyvä tällainen palvelupiste. Alan vaihtaminen on yleistymässä – siihen moni tarvitsee tukea. Kiitos tuesta”, kirjoitti puolestaan eräs paikalla käynyt palautteenaan.

Paitsi alanvaihtajia, TyöParkki palvelee ihan kaikkia, joilla on kysymyksiä työllistymiseen liittyen. Tarkoitus on, että TyöParkki palvelee yhden luukun periaatteella. Sen vuoksi TyöParkkiin on koottu moniammatillinen tiimi.

Monipuolista palvelua asiakkaille, yhteisöllisyyttä työntekijöille

TyöParkin avajaisissa oli mukana myös työllisyyspalveluiden palveluntuottajia, kuten Hämeenlinnan seudun 4H, Hämeen Mokia ry ja ICan-valmennus sekä tietysti asiakkaita, joita oli informoitu avajaisista muun muassa tekstiviestein.

Myös TyöParkin järjestäjäjoukot ovat tyytyväisiä TyöParkin alkutaipaleeseen:

”Oli hienoa, miten palveluntuottajat olivat innolla ottamassa meidät vastaan ja tulivat paikalle. Saimme heiltä paljon ideoita ja toiveita ensi vuodelle. Asiakkaitakin saimme liikkeelle ilahduttavasti nyt kun toiminta on saatu polkaistua kunnolla käyntiin. Huomasimme, että TyöParkki on tavoittanut ne asiakkaat, joita emme muuten ehkä tavoittaisi. Kuntakokeilun omavalmentajat kokevat TyöParkin myös tuovan työskentelyyn yhteisöllisyyttä, jota ainakin osa näinä etätyön aikoina kaipaa,” kertoo palvelupäällikkö Susanna Halonen, joka on ollut mukana kehittämässä TyöParkkia.

Kuvassa on työtila, jossa TyöParkki palvelee asiakkaita.
TyöParkin tila, ”Hämeenlinnan Ikkuna” tarjoaa hyvät puitteet asiakaspalvelulle ja erilaisille tapahtumille. Kuva: Miika Kangasniemi

Mikä on TyöParkki?

TyöParkki on palvellut kokeiluluonteisesti Hämeenlinnan keskustassa PARKKI Business Parkin Hämeenlinnan Ikkuna -tilassa nyt neljänä keskiviikkona. 22.11.2023 TyöParkissa vietettiin avajaisia. Työparkki on avoinna tänä vuonna vielä 29.11. ja 13.12. klo 10-18. Tammikuun aukioloajat ilmoitetaan Hämeenlinnan työllisyyspalvelujen nettisivuilla myöhemmin.

Aiempi tiedote TyöParkista, josta löytyy tiedot myös tulevien keskiviikkojen teemat ja vierailijat: TyöParkki palvelee työllisyyteen liittyvissä asioissa keskiviikkoisin – Hämeenlinna (hameenlinna.fi)

Lisätietoja:

Susanna Halonen