COVID-19 altistuksesta Ilveskodissa

Tiedote 21.10.2020

Karanteeni päättyy Ilveskodissa

Tiistaina 6.10. tuli tietoon covid-19 -altistusten mahdollisuus Ilveskodissa.
Ilveskodin ja Ilvesmajan asiakkaat sekä henkilökunta on testattu 10.10. ja 19.10. eikä korona-positiivisia ole löytynyt.

Ilveskodin karanteeni on tänään päättynyt. Uudet asiakkaat hoidetaan 10 vuorokauden karanteenissa alueen tautitilanteen takia. Henkilökunta käyttää kaikissa kontakteissa edelleen suu-nenäsuojusta.

Tiedote 16.10.2020

Tiistaina 6.10. tuli tietoon covid-19 -altistusten mahdollisuus Ilveskodissa.

Ilveskodin ja Ilvesmajan asiakkaat sekä henkilökunta on testattu kertaalleen 10.10. mennessä eikä korona-positiivisia ole löytynyt. Seuraava testaus toteutuu maanantaina 19.10. ja siitä vastaukset saadaan 2 – 3 päivän aikana.

Ilveskoti on karanteenissa siihen asti, kun toisen testauskierroksen tulokset saadaan. Kaikki asiakkaat hoidetaan omiin huoneisiinsa. Yhteistiloissa oleskelua vältetään eikä vierailuja toteuteta. Ilveskotiin ei karanteeniaikana oteta uusia asiakkaita ja päivätoiminta on tauolla.  Henkilökunta käyttää kaikissa kontakteissa suu-nenäsuojusta.

Tilanteen etenemisestä ja jatkotoimenpiteistä tiedotetaan viimeistään ensi viikolla. Kotisivuille päivitetään tilannetta tarpeen mukaan.

Tiedote 8.10.2020

Ilveskodissa yksi henkilöstöön kuuluva on todettu COVID-19 -positiiviseksi 6.10.2020. Kyseinen henkilö on asetettu tartuntatautilain mukaiseen kotieristykseen ja lähikontaktiselvitys on tehty. Inhimillisen erehdyksen takia henkilö on ehtinyt olla 6.10. töissä positiivisesta tuloksesta huolimatta. Selvittelyssä altistusten on katsottu tapahtuneen ajalla 27.9.-6.10.2020.

Ilveskodin asiakkaita ja henkilökuntaa testataan tämän viikon aikana ja uudestaan ensi viikolla. Tällä hetkellä asiakkaissa ei ole oireilevia henkilöitä. Asiakkaiden terveydentilaa ja vointia seurataan herkeämättä. Osa ei-lähikontakteiksi lukeutuvasta henkilökunnasta on ohjattu olemaan karanteeninomaisissa olosuhteissa myös vapaa-ajalla mahdollisen altistuksen vuoksi.

Ilveskodin asiakkaat ovat ikänsä puolesta riskiryhmään kuuluvia, joten varotoimet suunnitellaan sen mukaisesti. Toimenpiteet suunnitellaan yhteistyössä sairaanhoitopiirin ja Hämeenlinnan kaupungin tartuntatautiasiantuntijoiden kanssa. Lisäksi keskiviikosta 6.10. lähtien Ilveskoti on karanteenissa kaksi viikkoa, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki asiakkaat hoidetaan pääsääntöisesti omiin huoneisiinsa. Yhteistiloissa oleskelua vältetään ja vierailuja ei toteuteta. Ilveskotiin ei karanteeniaikana oteta uusia asiakkaita ja päivätoiminta on tauolla. Henkilökunta käyttää kaikissa kontakteissa suu-nenäsuojusta.

Kaikki Ilveskodista 27.9.2020 lähtien kotiutuneet asiakkaat pyritään kontaktoimaan pikaisesti mahdollisen altistumisen varalta ja heidät ohjataan lievilläkin oireilla COVID-19 testaukseen.

Tilanteen etenemisestä ja jatkotoimenpiteistä tiedotetaan viimeistään maanantaina 12.10.2020.

Liisa Lähteenmäki, johtaja, Ilveskoti p. 040 7059002

Tiedote Ilveskodin sivuilla