Earth Hour 26.3.

Valot sammuvat jälleen ympäristö- ja ilmastoasioiden puolesta Earth Hour -tapahtumassa lauantaina 26.3.2022 klo 20:30-21:30.

Mistä on kyse?

Earth Hour on maailmanlaajuinen ympäristötapahtuma, jonka tarkoituksena on nostaa esiin mm. ilmastotoimien ja monimuotoisuuden turvaamisen merkitystä. Hallitustenvälisen ilmastopaneelin (IPCC) ja kansainvälisen luontopaneelin (IPBES) raportit ovat osoittaneet, että tarvitsemme entistä aktiivisempia toimia nykyisten ympäristökriisien hillitsemiseksi. Vuosittaisesta valojen sammutuksesta on muodostunut symbolinen ele, jolla halutaan ilmaista oma huoli ja tuki näiden asioiden ratkaisemiseksi.

Paikallisella tasolla

Tänä vuonna Earth Hour näkyy Hämeenlinnassa mm. kirjaston teemaviikkona sekä kauppatorin pimenemisenä 26.3. klo 20:30-21:30. Kirjastolla on tällä viikolla nostettu esiin ympäristöteemaisia aineistonäyttelyitä sekä aiheeseen liittyviä kirjalistoja. Henkilökunnan kokoamat ilmastoteemaiset lukuvinkit pääset katsomaan täältä: Earth Hour | Vanamo-kirjastot  Varsinaiseen Earth Hour -hetkeen voi osallistua joko kotoa käsin tai saapumalla esimerkiksi Hämeenlinnan kauppatorille lauantaina klo 20:30. Muihin Earth Hour -tapahtumiin pääset tutustumaan WWF:n sivuilla: https://wwf.fi/earthhour/