Haluatko Hämeen linnaan kesätöihin?

Suomen kansallismuseo palkkaa ensi kesäksi noin sata kesätyöntekijää Hämeen linnaan, Olavinlinnaan, Seurasaaren ulkomuseoon, Tamminiemeen, Louhisaaren kartanolinnaan, Hvitträskiin, Suomen merimuseoon, Vankilamuseoon ja Langinkosken keisarilliselle kalastusmajalle. Hakuaika päättyy 19.1.2024 klo 16.

Kesätyöntekijöitä etsitään erilaisiin asiakaspalvelutehtäviin kuten oppaiksi, museoapulaisiksi, museokaupan hoitajiksi, lipunmyyjiksi, opasvartijoiksi, puutarhureiksi ja palveluvastaaviksi.

Kesä kulttuurihistoriallisissa kohteissa on taatusti ainutlaatuinen: esimerkiksi Olavinlinna ja Hämeen linna ovat täynnä tapahtumia lasten kierroksista keskiaikamarkkinoihin.

Suomen kansallismuseoon kuuluvaan Hämeen linnaan ja viereiseen Vankilaan haetaan kesäkaudelle 2024 oppaita.

OPPAITA palkataan yhteensä 17 seuraavasti:

• 2.5.–30.9.2024 (6 hlöä, joista 3 hlöä vankilamuseoon)
  • 2.5.–31.8.2024 (9 hlöä, joista 2 hlöä vankilamuseoon)
  • 3.6.–18.8.2024 (2 hlöä)

Oppaan tehtävään kuuluvat asiakaspalvelutehtävät, kuten opastaminen, keskusteluoppaana toimiminen, lapsille suunnatuilla kierroksilla ja työpajoissa työskentely, näyttelyvalvonta, työskentely lipunmyynnissä ja museokaupassa sekä muut linnan ja vankilamuseon toimintaan ja avoinnapitoon liittyvät tehtävät.

Viikkotyötuntimäärä on toukokuussa ja syyskuussa 28 h/viikossa, kesä-, heinä- ja elokuussa 35 h/viikossa. Kuukausipalkka on palkkaryhmän 104 (1931,14 €/kk) mukaisesta palkasta toukokuussa ja syyskuussa 73,20 % 1413,59 €/kk, sekä kesä-, heinä- ja elokuussa 91,50 % 1766,99 €/kk. Tämän lisäksi maksetaan ilta-, pyhä- ja viikonloppulisää valtion yleisen työehtosopimuksen mukaan.

Linna ja Vankila ovat avoinna

• 2.–31.5. arkisin klo 10–16 ja viikonloppuisin klo 11–16
  • 1.6.–31.8. päivittäin klo 10–17
  • 1.–30.9. ti–pe klo 10–16 ja viikonloppuisin klo 11–16.

Hakijoiden edellytetään puhuvan suomen ja/tai ruotsin kielen lisäksi hyvin englantia. Monipuolinen kielitaito katsotaan eduksi. Hakijan tulee olla lukion tai vastaavan toisen asteen koulutuksen suorittanut. Hakijalle katsotaan eduksi historian, taidehistorian tai arkeologian opinnot. Toivomme hakijoilta aktiivista ja positiivista asennetta työntekoon sekä hyvää asiakaspalveluosaamista. Oppaat osallistuvat pakolliseen koulutukseen ennen työsuhteen alkamista.

Vapaamuotoisten hakemusten liitteineen tulee olla perillä viimeistään 19.1.2024 klo 16.00. Hakemuksesta tulee käydä ilmi kielitaito, koulutus ja työkokemus. Hakemukset lähetetään sähköpostitse osoitteella rekry.hameenlinna@kansallismuseo.fi tai postitse osoitteella Kansallismuseo, Jouni Marjamäki, PL 913, 00101 Helsinki. Kuoreen/sähköpostiin merkintä ”opas Hämeen linnaan ja Vankilaan”. Hakemuksia ja liitteitä ei palauteta. Osa hakijoista kutsutaan työhaastatteluun.

Lisätietoja avoinna olevista tehtävistä antaa intendentti Jouni Marjamäki, jouni.marjamaki@kansallismuseo.fi, puh. 0295 33 6344.

Lisätietoa Museoviraston verkkosivuilla.