Hämeenlinnan kaupunki haluaa asukkaat mukaan kehittämään viestintää
Tavoittaako Hämeenlinnan kaupungin viestintä asukkaat? Missä kanavissa kannattaa viestiä? Viestitäänkö päätöksistä ja palveluista selkeästi ja onko viestinnän sisältö kiinnostavaa? Muun muassa näitä asioita pohditaan päivittäin Hämeenlinnan kaupungin viestinnässä. On tärkeää, että myös asukkaiden ääntä kuullaan ja heidät otetaan mukaan viestinnän kehittämiseen.
”Vuosi 2023 on hyvä aloittaa sillä, että pysähdymme tarkastelemaan, missä olemme onnistuneet ja missä meillä on kehitettävää. Uskon itse asiakaslähtöiseen kehittämiseen ja siksi haluan ehdottomasti osallistaa asukkaita ja kysyä heiltä, millaista viestintää meidän pitäisi jatkossa tehdä”, kertoo viestintäpäällikkö Mia Hällström.
Kysely on lähtölaukaus sille, että kaupungin viestinnälle lähdetään määrittelemään suuntaa ja tavoitteita meneillään olevan strategiakaudelle. Viestinnän tavoitetilan lisäksi rakenteilla on myös vuosisuunnittelun toimintamalli, joka lisää viestinnän vaikuttavuutta ja ennakointia.
”Haluamme kertoa ajankohtaisista asioista selkeästi, oikea-aikaisesti ja niissä kanavissa, joissa tavoitamme kohderyhmämme. Viestinnän tehtävä on myös positiivisen fiiliksen luominen. Meidän pitää nostaa esiin onnistumisia ja kertoa niistä monista hienoista asioista, joita Hämeenlinnassa tehdään asukkaiden hyväksi ja elinvoiman parantamiseksi”, kuvailee Hällström.
Asukasviestinnän kysely on avoinna helmikuun loppuun asti. Vastanneiden kesken arvotaan joukkoliikenteen Waltti-kortteja, leffalippuja, museokortteja ja uimahallilippuja.
Vastaa viestintäkyselyyn tästä
Voit vastata kyselyyn myös kaupungin palvelupisteissä.
Lisätiedot
Mia Hällström, viestintäpäällikkö
puh. 040 455 7576
mia.hallstrom@hameenlinna.fi