Hämeenlinnan lastensuojelu on nyt Instagramissa

Hämeenlinnan lastensuojelu avasi viime viikolla Instagram-tilin, jonka tarkoituksena on kertoa lastensuojelun arjesta Hämeenlinnassa. Ajatus Instagram-tilin perustamisesta lähti lastensuojelun sijaishuollon tiimiläisiltä, mutta sitä päätettiin laajentaa koskemaan koko lastensuojelua.

Jälkihuollon sosiaaliohjaaja Hanna Rokkanen on yksi Instagramin päivittäjistä.

– Tarkoituksena on päivittää kaikkea meidän työhön liittyvää, tietosuojaa ja salassapitoa ehdottomasti kunnioittaen. Me halutaan tehdä näkyväksi se, mitä meidän työ sisältää sen lisäksi, että tavataan asiakkaita palavereissa. Ennen kaikkea me halutaan poistaa sitä ikävää stigmaa mikä lastensuojelussa on, Rokkanen kertoo.

Instagram-tilillä kuvataan paitsi lastensuojelun arkea, kerrotaan myös yhteistyökumppaneiden kanssa tehdystä työstä ja koulutuksista sekä välitetään tietoa siitä, mitä lastensuojelun ja lapsiperheiden palveluiden rintamalla valtakunnallisesti tapahtuu. Päivitykset tulevat sisältämään ajankohtaisia asioita, mutta myös huumoria ja keveämpiä juttuja.

Lastensuojelun Instagram-tili löytyy Instagramista nimellä hmllastensuojelu.