Hämeenlinnan Liikuntahallit Oy:n rajoitustoimenpiteet joulukuussa 2020

Kanta- Hämeen alueella on siirrytty koronaviruksen leviämisvaiheeseen. Etelä-Suomen aluehallintovirasto on maanantaina 30.11. antanut Kanta-Hämeen yleisötilaisuuksia ja kokouksia koskevan päätöksen, jolla tilaisuuksien koko rajataan 10 henkilöön. Kanta-Hämeen pandemiaryhmä on lisäksi antanut oman suosituksensa.

Näiden pohjalta Hämeenlinnan Liikuntahallit Oy:n hallitus on päättänyt seuraavista toimenpiteistä:

• Kaikki sisäliikuntatilat, kuntosalit, uimahallit ja jäähallit suljetaan 2.12.-31.12.2020 väliseksi ajaksi. Kuntosalikortteihin ja uimahallin sarjakäynteihin tehdään voimassaoloajan pidennykset ja perumme vuorot automaattisesti Timmi-varausjärjestelmästä.
  • Koulujen liikuntasalien osalta ilta- ja viikonloppukäyttö keskeytetään 2.12.-31.12.2020 väliseksi ajaksi.
  • Lasten ja nuorten liikuntaryhmät (alkeisuimakoulu ja erityislasten Sporttikerho) keskeytetään välittömästi. Aikuisten ja ikääntyneiden ryhmät ovat jo keskeytetty 1.12.2020.
  • Liikuntalukkari-toiminta keskeytetään välittömästi.
  • Hämeenlinnan Liikuntahallien sisäliikuntatilojen käyttö koulujen liikuntatunneilla keskeytetään, ulkokenttiä on mahdollista edelleen käyttää liikuntatunneilla. Poikkeuksena Lammin liikuntakeskuksen liikuntasali, joka on edelleen Hakkalan koulun käytössä normaalisti.
  • Jalkapallon tekonurmikenttä pidetään auki toistaiseksi, pukutilat pidetään suljettuina ja harjoitustoiminnalta edellytetään tiukkojen turvamääräysten ja –etäisyyksien noudattamista.
  • Liikuntahallien seuroille vuokraamat tilat suljetaan 2.12.-31.12.2020 väliseksi ajaksi.
  • Kilpa- ja huippu-urheilun harjoittelu- ja kilpailumahdollisuudet turvataan sarjalisenssisopimukseen tai urheilusopimukseen perustuvalle ammattilaisurheilulle OKM:n määritelmän mukaisesti, maajoukkuetoiminnalle, Olympiakomitean tukiurheilijoille ja OKM:n apurahaurheilijoille – palloilulajien SM-sarjat ja 1. divisioona
    • a. jääkiekko: HPK Liiga + U20, HPK Naiset
    • salibandy: Steelers miehet ja naiset
    • lentopallo: Lentopallokerho naiset
    • yksilölajien edustajat harkinnanvaraisesti
  • Pohjantähti Areenassa sallitaan 28.12. pelattava HPK – SaiPa –ottelu, mikäli aluehallintovirasto ei jatka 20.12.2020 asti voimassa olevaa yleisötapahtumien rajoitustaan.

Lisätietoa:

toimitusjohtaja Tuire Pöyhiä, p. 040 573 8346, tuire.poyhia@liikuntahallit.fi