Hämeenlinnan seudulla etsitään palkittavaksi vuoden vapaaehtoistoiminnan muotoa

Hämeenlinnan seudun vapaaehtoistoiminnan verkosto palkitsee kuudennen kerran vuoden vapaaehtoistoiminnan muodon Hämeenlinnan, Hattulan ja Janakkalan seudulla. Palkitsemisen tarkoituksena on nostaa vapaaehtoistoiminnan arvostusta ja näkyvyyttä alueella.

Ehdotuksia voi jättää sähköisesti sunnuntaihin 6.12. asti.

Voittaja julkaistaan ja palkitaan Hämeen ammattikorkeakoulun Järjestöpäivässä torstaina 28.1.2021.

Paikallisista toimijoista, vaikuttajista sekä yksityishenkilöistä koottuun tuomaristoon kuuluvat: Hämeenlinnan luottamushenkilö Henna-Maija Alitalo, päihdetyön ammattilainen Päivi Kurvi, Janakkalan luottamushenkilö Eini Nurmi, Koulutuskuntayhtymä Tavastian lehtori Susan Nurminen, opiskelija Miia Roine, tukihenkilötoiminnan vapaaehtoinen Merja-Riitta Ryynänen, Hattulan kunnanvaltuutettu Mirka Saarinen, kuntalainen Tuulia Tanttu sekä Hämeen ammattikorkeakoulun lehtori Sirpa Ylikerälä.

Aiempina vuosina tunnustuksen ovat saaneet Suomen Punaisen Ristin Hauhon osaston vapaaehtoistoiminta, Luetaan yhdessä -toiminta, Mannerheimin Lastensuojeluliiton Hämeenlinnan yhdistyksen vertaisryhmät, VIKTO ry, sekä Hämeenlinnan Seudun Omaishoitajat.

Hämeenlinnan alueelle perustettiin vapaaehtoistoiminnan verkosto vuonna 2015. Verkostoon kuuluu eri toimijoita, jotka työskentelevät vapaaehtoistoiminnan parissa. Tarkoituksena on yhtenäistää vapaaehtoistoiminnan peruskoulutusta ja jakaa koulutusvastuuta, lisätä vapaaehtoisten täydennys- ja jatkokoulutusmahdollisuuksia, suunnitella ja järjestää yhteisiä tapahtumia, lisätä vapaaehtoistoiminnan tunnettuutta paikallisesti sekä mahdollistaa vertaistukimaista pohdintaa vapaaehtoistoiminnan koordinoimiseen liittyen.

Lisätietoja:

Laura Kujala
Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori / Hämeen Setlementti ry, p. 050 340 0134, laura.kujala@hameensetlementti.fi