Hämeenlinnan Teatteri peruu kaikki helmikuun 2022 esitykset ja Kaukorakkauden ensi-ilta siirtyy

Etelä-Suomen aluehallintoviraston päätöksen mukaan yleisötilaisuuksia koskevat rajoitukset jatkuvat vielä helmikuun 23.2. asti. Tästä johtuen Hämeenlinnan Teatteri on päättänyt perua kaikki helmikuun esitykset.

Kevään ensi-ilta Kaukorakkaus siirtyy maaliskuulle

Kevään 2022 ainoa ja odotettu ensi-ilta Kaukorakkaus siirtyy lauantaille 5.3. klo 18. Esitys harjoitellaan ”valmiiksi” suunnitelman mukaan helmikuun alun aikana. Todellisuudessa esitys valmistuu vasta yleisön kanssa, joten toivottavasti maaliskuun 5. päivä salissa istuu oikea yleisö.

Kaukorakkaus on ihastuttava, koskettava tarina eläkkeellä olevasta entisestä ATK insinööristä. Kauko Koskinen on 82-vuotias ja hän asuu yhdessä eronneen poikansa ja pojanpoikansa kanssa.

Kauko on menettänyt vaimonsa dementialle, eikä tämä ole tuntenut Kaukoa enää vuosiin. Kauko oli jo sopeutunut ajatukseen rauhallisesta ja yksinäisestä vanhuudesta, mutta muistot nuoruuden intohimoisesta rakkaudesta nousevat mieleen aina uudestaan ja uudestaan. Kauko päättää ryhtyä tavoittelemaan onnea ja aloittaa kadonneen nuoruuden rakkauden metsästyksen sukututkimuksen ja älyteknologian avulla.

Onko rakkauden löytäminen mahdollista vielä 82-vuotiaana vai jääkö se vain haaveeksi?

• Teksti Minna Lindgren
  • Dramatisointi Merja Larivaara
  • Ohjaus Kari-Pekka Toivonen
  • Lavastus- ja pukusuunnittelu Anne Laatikainen
  • Valosuunnittelu Veikko Pulli
  • Äänisuunnittelu Pasi Lehtinen

Rooleissa

Juhani Laitala, Markku Huhtamo, Elias Keränen, Mikko Leskelä, Johanna Reilin, Katriina Sinisalo, Katariina Kuisma-Syrjä
Kuva Tapio Aulu, kuvassa Juhani Laitala

Teatteri on yhteydessä lipun ostaneisiin ja varanneisiin asiakkaisiin.

Hämeenlinnan teatterin verkkosivut