Hämeenlinnan Teatterin keväässä 2023 upeita naisia!

Kevät alkaa Minna Nurmelinin käsikirjoittamalla ja ohjaamalla humoristisella draamalla. Dreamteam on nykynäytelmä neljästä konsultista, jotka firmaa perustaessaan joutuvat kohtaamaan omat ongelmansa ja kykynsä yllättävillä tavoilla. Aluksi on tietysti tärkeintä saavuttaa tiimin sisäinen luottamus. Dreamteam käsittelee ihmisen tarvetta tulla nähdyksi, kuulua yhteisöön ja saada pyyteetöntä rakkautta.

Dreamteam ensi-ilta 2.2.2023

Teksti ja ohjaus Minna Nurmelin, lavastussuunnittelu Juha Mäkipää, pukusuunnittelu Satu Suutari, valosuunnittelu Nadja Räikkä, äänisuunnittelu Lauri Malin, rooleissa Anu Sinisalo, Liisa Peltonen, Birgitta Putkonen, Sinikka Salminen.

Pääosaa esittävä Anu Sinisalo vierailee ensimmäistä kertaa Hämeenlinnan Teatterissa. Hän on monille tuttu elokuvista, tv-sarjoista ja teatterista. Vuonna 2010 Sinisalo voitti parhaan naisnäyttelijän Venla-palkinnon roolistaan Helppo elämä -sarjassa. Vuonna 2015 hän sai parhaan naispääosan Jussin roolistaan elokuvassa Ei kiitos (2014). Vuonna 2017 hän sai parhaan naisnäyttelijän Venla-palkinnon draamasarjasta Sorjonen.

Neljä naista, joiden taustalla meri ja yläpuolella teksti Dreamteam

Kehuttu ja ylistetty vahvojen naisten hurja tragedia Kaksi kuningatarta jatkaa ohjelmistossa keväällä 9.2. alkaen. Ohjaus Taru Mäkelä, rooleissa Ritva Oksanen, Liisa Peltonen, Sinikka Salminen, Iikka Forss, Miika Laakso, Janne Raudaskoski.

Vastapainona vahvoille naisille lavalla nähdään vielä keväällä sympaattiset kaksoisveljekset Päiviö ja Pyy Salo. Petja Lähteen tragikoominen musiikkinäytelmä Onnettoman onnellinen löysi syksyllä yleisönsä ja jatkaa ohjelmistossa 22.2. Ohjaus Petja Lähde, rooleissa Janne Raudaskoski, Miika Laakso, Katariina Kuisma-Syrjä, Birgitta Putkonen, Johanna Reilin, Jarkko Tiainen

Kevät on täynnä upeita vierailijaesityksiä

Parasta ennen – Ilmari Saarelainen
Arvaa mitä? Arvaa mitä! – Tanssiteatteri Hurjaruuth