Hauhon kesätorilla keskustellaan mökkeilystä

Hauhon Yrittäjät järjestää kesän viimeisen kesätorin nostalgiateemalla lauantaina 6. elokuuta Hauhon kirkonkylässä. Kesätori on avoinna Puukoulujen piha-alueella kello 9–14.

Kesätorilla on kello 10 Hauhon Pitäjä ry:n Hauho Areena -keskustelutilaisuus, jossa Jouni Lehtonen jututtaa Hauholla vapaa-aikaansa viettäviä. Mukaan ovat lupautuneet mm. keväällä Vuoden mökkiläinen -arvonimellä palkitut Marja Hintikka ja Ilkka ”Ile” Uusivuori. Vapaa-ajan asukas Jarmo Heiniöllä on kokemusta Hauholla mökkeilystä usean vuosikymmenen ajalta.

Kello 11 kesätorialueen ohittavan Vihniöntien valtaavat konevoimat, kun vanhat kulkuneuvot suorittavat ohimarssin ja kurvaavat Koivukodon ja Vanhan raitin kautta torialueelle. Luvassa on nostalgisia menopelejä traktoreista autoihin ja kaksipyöräisiin. Eesaun kädet -orkesteri esiintyy torikauden päätteeksi.

Hauhon Vanhalta raitilta löytyy ensi lauantaina popup-kahviloita ja avoimia puutarhoja sekä pihakirppiksiä. Hauhotalon pihalla on Mustilan Kyläyhdistyksen sahdinvalmistusnäytös.

Tapahtumat ovat osa lauantaina 6. elokuuta Hauhotalolla järjestettävien Sahdinvalmistuksen SM-kisojen ohjelmaa.

Lisätiedot: Jouni Lehtonen, puh. 040 589 3313