Huhuu-ARXantai la 2.11. klo 10-14 ARX-talolla

Tervetuloa huuhuilemaan koko perheen voimin ARX-talolle

Huippusuosittu pyhäinpäivän ARXantai-tapahtuma tulee taas! Huhuu-ARXantai järjestetään lauantaina 2.11. klo 10–14 ARX-talossa. Kaikille avoimessa tapahtumassa riittää yhteistä, hauskaa halloween-teemaista ohjelmaa kaikenikäisille.

Tamperelaisen Teatteri Mukamaksen Hiirulainen sirkuksessa -esityksessä Hiirulainen joutuu yllättäen sirkukseen. Sellaista paikkaa hän ei olisi voinut kuvitella olevan olemassakaan. Mitä sirkuksen uinuva tirehtööri tuumaa nähdessään Hiirulaisen? Ja mitä tapahtuu, kun taikasauva ei toimi niin kuin ennen? Hiirulaisen matka sirkuksessa on hauska ja yllätyksellinen tarina koko perheelle ja esitys soveltuu yli 3-vuotiaille. Lavalla nähdään Kristina Koivumies, Harri Helin ja Elina Väänänen. Käsikirjoituksesta ja ohjauksesta vastaa Katarina Stycz. Nuket on valmistanut Emma Golnick, ja musiikista vastaa Edward Stycz. Esityksen kesto on 40 min, ja esitysajat ovat klo 11 ja 13 Miniteatterissa ARX-talossa. Kumpaankin esitykseen mahtuu n. 70 katsojaa, ei ennakkovarauksia.

Galleria ARXin taianomainen Unikudelmia-näyttelymaailma kertoo yli kolmenkymmenen suomalaisen kirjan tarinoita. Supersuosittu näyttely on avoinna viimeistä päivää Huhuu-ARXantaina! Näyttelyn kirjallinen kudelma kurkottaa 70 vuoden taakse, ja mukana on teoksia ihan jokaiselle: kuvakirjoja, satuja, kuvakertomuksia, novelleja, romaaneja ja tietokirjoja. Näyttely on oululaisen Sanataidekoulu Valveen käsialaa.

Elämyksellinen Kummajaisten kellari on suunniteltu erityisesti alle 7-vuotiaille, mutta ovet avautuvat kaikille innokkaille. Karmiva K7-Kauhukabinetti on ainoastaan yli 7-vuotiaille suunniteltu kokonaisuus, johon aikuiset eivät pääse osallistumaan. Pelkokertoimet ovat kohdillaan!

Työpajoissa riittää tekemistä kaikenikäisille. Painajaistarinoita syntyy yhteisissä työpajoissa Unikudelmia-näyttelyn innoittamana klo 10.30 -11 ja 12-12.30. Unirunopyörä on viritetty huhuu-kierroksille, ja piirustuksia ja runoja syntyy halloween-hengessä. Kutittavia karvahämähäkkejä tehdään koko perheen yhteisessä työpajassa. Taukopaikkana ARX-talon olohuone on avoinna koko tapahtuman ajan kahvilaherkkuineen. TR-EK-tanssiyhdistys ry:n väki pyörittää kahvilaa, jonka tuotto käytetään lasten harrastustoiminnan hyväksi. Erilaiset ruokavaliot huomioidaan kahvilan tuotteissa.

Pukeudu naamiaisasuun halutessasi! Ohjelmasisältö on maksuton.

Huhuu-ARXantai 2.11.2019 klo 10-14 ARX-talossa, os. Keinusaarentie 1, Hämeenlinna

Lisätiedot:
Tapahtuma Facebookissa