Juomavesien muutostaikuri, laidunmökkikonsepti ja kansainvälinen selviytymispeli taistelivat voittajiksi Linnan Business Turnajaisissa

Hämeenlinnan parhaat yritysideat ottivat mittaa toisistaan Linnan Business Turnajaisten finaalitaistossa torstaina 24.11. Verkatehtaalla. Kolmessa kilpailusarjassa voitoista kisasi 16 yritystä, joille jaettiin yhteensä 85 000 euron arvoinen voittopotti.

KIIHDYTYSsarjan voittajaksi Allwatec Oy

Voimakasta kasvua hakevien yritysten KIIHDYTYSsarjassa 25 000 € pääpalkinnon vei Allwatec Oy, joka lupaa muuttaa huonot juomavedet biologisesti loistavaksi juomavedeksi.

Lisäksi sarjassa palkittiin maailman helpoimman tavan myydä verkossa yrittäjille tarjoava Liikuttajat Oy:n ”selkeästi skaalautuva tuote” 20 000 € stipendillä sekä 5000 € stipendillä printattuja, ekologisia ja personoituja puutuotteita valmistava Ilosen Puutyö Ky, joka ihastutti tuomaristoa erityisesti ajassa kiinni olevalla tarinallaan yrityksen takana.

KIIHDYTYSsarjan arviointikriteereinä käytettiin kasvupotentiaalia, uutuusarvoa sekä osaamista.

”Olen todella vaikuttunut tasosta, joka tässä kisassa on ollut, toteaa tuomariston jäsen”, FiBANin puheenjohtaja Annukka Mickelsson.

”Onhan sitä ennenkin vedet muutettu viiniksi, ja nyt vielä patentin kanssa, yleisöä nauratti tuomariston puheenjohtaja”, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen.

Matkailutoimijoiden KASVUsarjan potin korjasi Jalavanniemi Oy

Matkailutoimijoiden KASVUsarja on tarkoitettu uudistusta sekä kasvua hakeville hämeenlinnalaisille matkailutoimijoille. Sarjan arviointikriteereinä käytettiin erityisesti yritysideoiden uutuusarvoa sekä vaikuttavuutta alueelliseen matkailutuloon.

Voittajaksi valittiin 20 000 € Jalavaniemi Oy:n idea laidunmökkikonseptista, jossa tuomaristo näki vahvan kilpailijan Lapin igluelämyksille sekä merkittävää potentiaalia myös kansainvälisille markkinoille.

Sarjan toisena palkittiin 10 000 € stipendillä Vanaya Oy:n kelluva hyvinvointi- ja tapahtumakeskus hämeenlinnalaisille ja matkailijoille.

IDEAsarjan voitto selviytymispeli Road to Vostokille

IDEAsarjassa pääsivät esiin uudet hämeenlinnalaiset yritysideat, jotka hakivat sparrausta ja rahoitusta ideansa kehittämiseen. IDEAsarjan voiton ja 5000 € stipendin vei kansainvälinen selviytymispeli Road to Vostok.

”Road to Vostokin liiketoimintaideassa on onnistuessaan merkittävää kasvupotentiaalia jopa kansainvälisesti menestyksekkääksi pelituotteeksi”, perustelee tuomariston puheenjohtaja, yrittäjä ja hallitusammattilainen Timo Väliharju

”Voittajasta käytiin kiihkeä keskustelu. IDEAsarjassa nähtiin todella hyviä pitchauksia ja liikeideoita, joihin kaikkiin voisi sijoittaa paitsi aikaa, myös rahaa.”

Myös yleisö sai ennakkoäänestää omaa suosikkiaan. Eniten yleisöääniä keräsi IDEAsarjassa Road to Vostok, KASVUsarjassa Rantakasino Oy ja KIIHDYTYSsarjassa Terra Composites Oy.

Haku vuoden 2023 Linnan Business Turnajaisiin on käynnissä osoitteessa www.linnanbusinessturnajaiset.fi

IDEA- ja KIIHDYTYSsarja
Antti Mikkola