Kaupungin puhelinvaihde ottaa vastaan puheluita reilut 190 000 vuodessa

Hämeenlinnan kaupungin puhelinvaihde käsitteli vuoden 2019 aikana 193 596 puhelua. Hämeenlinnan kaupungin lisäksi puhelinvaihde hoitaa myös Janakkalan kunnan, Verkatehtaan, Hämeenlinnan liikuntahallien ja HS veden puhelinliikennettä.

Takaisinsoittojärjestelmät käytössä

Terveyspalveluilla on käytössä takaisinsoittojärjestelmä, jonne viestin jätettyä voi odottaa rauhassa niin palvelun asiantuntija soittaa takaisin. Myös palvelupiste Kastelli on ottanut käyttöön takaisinsoittojärjestelmän viime vuoden aikana.

Chat-palvelu kokeilussa

Kaupungilla on ollut käytössä viime vuodesta chat-palvelu, joka on avoinna arkisin klo 9-15. chat tuli käyttöön toukokuussa ja sen jälkeen palvelussa on käyty 2684 chat-keskustelua. Kaupunki kehittää chat-palveluaan vuoden 2020 aikana mahdollisesti automatisoiduksi chatbot-tyyppiseksi palveluksi, joka on avoinna aina.

Verkkosivuilla vieraili reilut 800 000 kävijää

Kaupungin verkkosivuilla www.hameenlinna.fi, vieraili 800 000 kävijää vuoden 2020 aikana. Kasvua edelliseen vuoteen on 12 prosenttia. Lisäys johtuu pääasiassa matkailusivuston visithameenlinna.fi:n yhdistämisestä hämeenlinna.fi:hin.

Sosiaalisen median käyttö kasvussa

Hämeenlinnan kaupunki palvelee asiakkaita myös lukuisissa sosiaalisen median kanavissa. Eri yksiköillä on Facebook-sivuja yli 30, Instagram-tilejä kymmenkunta ja Twitterissä muutamia. Lisäksi kaupunki julkaisee videoita Youtubessa ja rekrytoi LinkedInissä. Kaupungin some-kanavat on koottuna verkkosivuille.