Kaupunki ottaa käyttöön korona-chatbotin

Hämeenlinnan kaupunki ottaa verkkosivuillaan sosiaali- ja terveyspalvelujen osiossa käyttöön koronaviruksen neuvontaan automaattisen chatbotin. Automaattinen palvelu toimii kellonajoista riippumatta.

Chatbot aukeaa automaattisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen sivuilla. Korona-chatbot pystyy vastaamaan asiakkaiden yleisimpiin kysymyksiin ja ohjaa halukkaat tekemään oirearvion Omaolo-palvelussa.

Kaupungin muilla kuin sosiaali- ja terveyspalvelujen sivuilla toimii edelleen virka-aikana 9-15 chat, jossa kaupungin työntekijät vastaavat asiakkaiden kysymyksiin, kuten tähänkin asti.

Koronachatbot on luotettavaa palvelua, jota pitää yllä Suomen Lääkäriseuran Duodecim, www.duodecim.fi/seura/