Kevään 2022 Fiksua työtä – kehittäjäpalkintojen saajat on valittu

Hämeenlinnan kaupunki jakaa vuosittain kehittäjäpalkintoja, joiden tarkoituksena on palkita henkilöstöä ryhminä ja yksilöinä innovaatioista, hyvin tehdystä työstä, arjen työtä rikastuttavista ja kustannustehokkaista uusista ideoista sekä erityisesti yhdessä toteutetusta hyvästä palvelusta.

Kehittämisteon tulee olla:

• työntekijälähtöinen,
  • asiakkaiden saamaa palvelua parantava,
  • työtapoja tehostava ja parhaimmillaan samalla työhyvinvointia lisäävä,
  • syntynyt yhden tai useamman henkilön vapaaehtoisesta innostuksesta ja johtanut uuteen toimintatapaan.

Yhdeksän kehittämistekoa palkittiin

Fiksua työtä -palkintotyöryhmä palkitsi kehittämistekoja, joiden taustalla oli henkilöstön omat innovaatiot, jotka helpottavat arjen työtä ja tekijöitä, joiden työpanos selkeästi ylittää perustyön raamit. Palkittujen joukosta löytyy kehittämistekoja, joiden vaikuttavuus kantaa sekä omaan työhön että työyhteisön ulkopuolelle. Valinnoissa painoarvoa saivat työntekijälähtöiset uudet käyttöönotetut innovaatiot, jotka selkeästi ovat parantaneet asiakkaiden arkea ja tuoneet säästöjä kaupungille.

Fiksua työtä –hakemuksia saapui määräaikaan mennessä 20 kappaletta. Kehittämisteoista päätettiin yksimielisesti palkita seuraavat 9 työryhmää:

• Nuori – olet tärkeä, Kaurialan koulun ryhmis – pienryhmätoiminta, oppilaanohjaaja Kimmo Laiho, nuorisotyöntekijä Miia Koljonen ja kuraattori Heidi Mäkilä
  • Kotoutujien perhekerho – kulttuurikeskus Arx ja kotoutumisen edistämisen palvelu maahan muutaneiden perheiden osallisuuden asialla, perhetyönohjaaja Emma Nurmi-Matongo, terveydenhoitaja Kaija Torenius-Heikkonen ja taidekasvattaja Sarina Pulkka
  • Koronapasseja palvelupiste Kastellista, asiakaspalvelupäällikkö Sari Hautamäki, virastomestari Kari Aronen, sairaanhoitaja Marika Koskinen, palvelusuunnittelija Catja Iljoff, apulaisylilääkäri Päivi Mali, terveydenhoitaja Marika Jarmunen ja palveluesimies Kati Luostarinen
  • Kirjaston Digi-Pönkissä ikäihmiset ja nuoret ratkovat yhdessä arjen digipulmia, johtava informaatikko Seija Shemeikka
  • Kesyttämö, varhaisen tuen valmentaja Anne Hannukkala ja neuropsykiatrinen valmentaja Suvi Will
  • Nummen kirjaston ja nuorisopalveluiden yhteinen monikulttuuristen tyttöjen taidekerho – Shoolimoolit, kirjastovirkailija Merja Kauppinen ja nuorisotyöntekijä Elli Seppälä
  • Assi-sairaalan aita – lasten ja nuorten osallisuus, taidekasvattaja Auni Tuovinen
  • Demo Tour tutustutti uuteen nuorisokulttuurin brändiin, tekninen tuottaja Juuso Suuronen ja HIL harrastuskoordinaattori Niina Heikkilä
  • Asiakkaan osallisuutta lisäämässä – infokirjeet sosiaali- ja kriisipäivystyksen haastavampien asiakastilanteiden tueksi, sosiaalityöntekijä Elina Mäkelä ja kriisityöntekijä Terhi Hartikainen

Kevään kaikki kehittämisteot (sekä palkitut, että ehdotukset) löytyvät Fiksua työtä -blogista.

Fiksua työtä -kehittäjäpalkinto 2022 -työryhmä:

• sosiaali-ja terveysjohtaja Marika Paasikoski-Junninen
  • kaupunkirakennejohtaja Tarja Majuri
  • sivistys- ja hyvinvointijohtaja Päivi Raukko
  • henkilöstö- ja hallintojohtaja Anne Iijalainen
  • ympäristöjohtaja Sari Janhunen
  • pääluottamusmies Pirjo Suominen
  • vs. palvelussuhdepäällikkö Mia Haapanen
  • perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja, Taija Ylätalo
  • kulttuuripäällikkö, Janne Nieminen

Onnea palkituille ja lämmin kiitos kaikille kehittämistekoihin osallistuneille!