Kokoontumisrajoitukset ja asiakastilojen turvavälivelvoite jatkuvat Etelä-Suomessa toukokuun puoliväliin asti – liikunta- ja virkistystilojen sulkupäätöksiä ei olla jatkamassa

Etelä-Suomen aluehallintovirasto on tehnyt päätöksiä, joilla jatketaan kokoontumisrajoituksia ja velvoitetta taata asiakkaille turvavälit laajasti erilaisten tilojen käytössä. Rajoitukset jatkuvat ennallaan muualla paitsi Kanta-Hämeessä, missä suotuisasti kehittyneen epidemiatilanteen ansiosta kokoontumisrajoitusta voidaan lieventää kuudesta enintään kymmeneen henkilöön. Päätökset tehtiin ajalle 1.-16.5.2021. Sen sijaan liikunta- ja virkistystilojen sulkupäätöksiä ei tämänhetkisen tilanteen valossa olla jatkamassa nykyisten määräysten voimassaolon päättymisen jälkeen.

Aluehallintovirasto on tehnyt päätökset epidemiatilanteen perusteella huomioiden sairaanhoitopiirien johtamien alueellisten koronakoordinaatioryhmien tuoreimmat tilannekuvat ja toimenpidesuositukset.

Uutinen kokonaisuudessaan Aluehallintoviraston sivuilla