Koronarokotusten ajanvaraukset Hämeenlinnassa

Ajantasainen tieto rokotusten etenemisestä ja ajanvarausten osalta päivittyy Kanta-Hämeen yhteiselle koronarokotus-sivustolle osoitteessa www.koronarokotuksetkantahame.fi – Hämeenlinna.

Koronarokotukset ovat vapaaehtoisia ja maksuttomia.

Tiedote 11.10.2021

Kauppakeskus Goodmanissa (Kaivokatu 7, Hämeenlinna) järjestetään kaikille yli 12-vuotiaille avoin walk in -rokotustilaisuus torstaina 21.10.2021 klo 14-18. Tilaisuudessa on mahdollisuus saada ensimmäinen koronarokote.

Tiedote 21.9.2021

Ajanvaraus kolmannelle koronarokoteannokselle lyhyellä annosvälillä (3-4 viikon välillä) rokotetuille, ei alle 30 vuotiaille miehille on avoinna. Ajanvarausohjeet ja lisätietoja www.koronarokotuksetkantahame.fi

Tiedote 20.9.2021

Voimakkaasti immuunipuutteisilla henkilöillä on mahdollisuus varata aika kolmannelle koronarokotteelle.

Ajanvaraus tapahtuu alkuun vain puhelimitse koronarokotusajanvarauksen kautta numerosta 03 621 9893. Puhelusi tallentuu ja soitamme virka-aikana puheluita takaisin niiden saapumisjärjestyksessä. Muista terveyspalvelujen numeroista ei voi varata aikaa koronarokotuksiin. Ensimmäiset saatavilla ajat ovat viikolla 38.

Voimakkaasti immuunipuutteiseksi katsotaan seuraavat ryhmät

• Elinsiirto
  • Kantasolusiirto
  • Vaikea tai keskivaikea synnynnäinen immuunipuutos
  • Immunosuppressiivinen syöpähoito
  • Autoimmuunisairauksien hoito immunosuppressiivisilla biologisilla lääkkeillä tai JAK-estäjillä
  • Dialyysi ja vaikea krooninen munuaisten vajaatoiminta
  • Pitkälle edennyt tai hoitamaton HIV

Tiedote 17.9.2021

Mikäli et ole vielä saanut ensimmäistä koronarokotusta, voit hankkia sen ilman ajanvarausta joukkorokotuksissa, jotka ovat suunnattu kaikille yli 12-vuotiaille

• Verkatehdas (Paasikiventie 2) lauantai 25.9. klo 10-15
  • Lammin terveysasema (Evontie 33) tiistai 28.9. klo 15-18
  • Hämeen ammattikorkeakoulu, Vankanlähde 9, N-aula torstai 7.10. klo 10-15

Ota mukaan Kela-korttisi. Asiakkaat rokotetaan saapumisjärjestyksessä, joten varauduthan odottamaan omaa vuoroasi. Muista myös kasvomaski ja huomioi turvavälit. Aika 2. rokotteelle annetaan ensimmäisen koronarokotuksen yhteydessä 6-8 viikon päähän.

Tiedote 7.9.2021

Seuraavat joukkorokotustilaisuudet 1. koronarokotuksille ilman ajanvarausta:

• Lammin terveysasema (Evontie 33) tiistai 14.9. klo 14-18
  • Hauhon terveysasema (Vihniöntie 5) keskiviikko 15.9. klo 14-18
  • Kalvolan terveysasema (Sauvolanaukio 4) tiistai 14.9. klo 14-18
  • Rengon terveysasema (Rengonraitti 28) keskiviikko 15.9. klo 14.30-18
  • Koulutuskeskus Tavastia (Hattelmalantie 8, S-talo, 1. krs) keskiviikko 15.9. klo 9-16

Aika 2. rokotteelle annetaan ensimmäisen koronarokotuksen yhteydessä 8 viikon päähän samaan rokotuspisteeseen.