Liikuntahallien koronarajoituksia puretaan asteittain

Kanta-Häme on siirtynyt koronaepidemian kiihtymisvaiheeseen ja koronarajoituksia päästään purkamaan asteittain. Sairaanhoitopiiri on päivittänyt omat suosituksensa. Alle on koottu suosituksien vaikutukset Liikuntahallien tilojen käyttöön ja Liikuntahallien omaan toimintaan.

Päivitys 14.5. aikuisten harrastustoiminnan, sekä lasten ja nuorten kilpailutoiminnan osalta

Sairaanhoitopiirin suosituksen mukaan aikuisten harrastustoiminta voi alkaa ulkotiloissa 15.5.2021 alkaen max. 10 hlön erillisissä ryhmissä.

Lasten ja nuorten sarjamuotoinen kilpailutoiminta on mahdollista 15.5.2021 alkaen yli maakuntarajojen.

Päivitys 10.5. aikuisten harrastustoiminnan osalta

Aikuisten harrastustoiminta sisällä alkaa aikaisintaan 1.6.2021 Kanta-Hämeen pandemiaryhmän suosituksen mukaisesti. Myös aluehallintovirasto on jatkanut omaa yleisötilaisuuksien kokoontumisrajoitustaan (maks. 10 hlöä) toukokuun loppuun asti.

Päivitys 30.4. aikuisten harrastustoiminnan osalta

Aikuisten harrastustoiminta liikuntapaikoissamme sisällä ja ulkona alkaa aikaisintaan 17.5.2021 Kanta-Hämeen pandemiaryhmän suosituksen mukaisesti. Lasten ja nuorten ottelut ovat mahdollisia oman maakunnan sisällä.

Tiedote 23.4.2021

Tilat 26.4.2021 alkaen

Liikuntahallien hallinnoimat kentät ja hallit sekä koulujen liikuntasalien ilta- ja viikonloppukäyttö avautuvat vuonna 2001 syntyneille ja nuoremmille harrastustoimintaan 26.4. alkaen. Seurat varaavat tarvitsemansa lisävuorot Timmin sähköisen asioinnin kautta.

Jääliikuntakeskus Hakio on auki vuonna 2001 syntyneiden ja nuorempien harrastustoimintaan toukokuun loppuun saakka. Seurat varaavat tarvitsemansa lisävuorot Timmin sähköisen asioinnin kautta.

Liikuntahallien hallinnoimat kuntosalit Hauholla, Iittalassa, Lammilla ja Rengossa avataan 3.5. Käyttäjien on huomioitava tiloissa hygieniaohjeet ja turvavälit. Voimassa oleviin kuntosalipoletteihin on lisätty käyttöaikaa automaattisesti 5 kk. Jatkolataukset onnistuvat Hauholla ja Rengossa kaupungin palvelupisteillä. Iittalan ja Lammin jatkolatauksien osalta palvelee Liikuntahallien asiakaspalvelu. Koko vuoden 2020 Senioriliikuntakortilla kuntosalit ovat käytettävissä 2021 loppuun asti.

Seurojen kuukausivuokratut tilat avautuvat vuonna 2001 syntyneille ja nuoremmille harrastustoimintaan 26.4. alkaen.

Aikuisten toiminnan osalta tilanne päivitetään huhti-toukokuun vaihteessa.

Tilat 1.6.2021 alkaen

Kipinäniemen alue avautuu varattavaksi 1.6.2021 alkaen.

Ottelut

Ottelutoiminnan käynnistymisen osalta odotetaan lajiliittojen ja sairaanhoitopiirien suosituksia.

Uimahallit

Uimahallit pysyvät suljettuina koko kevään ja avataan normaalin aikataulun mukaisesti, Hämeenlinnan uimahalli elokuun alussa ja Lammin uimahalli syyskuun alussa. Jo myytyihin uimahallien sarjalipputuotteisiin lisätään automaattisesti voimassaoloaikaa. Koululaisuinnit ja seurojen harrastustoiminta halleissa päättyy huhtikuun loppuun.

Ohjeita turvalliseen harrastamiseen

Lasten ja nuorten harrastustoiminnan osalta ei ryhmäkokoja rajoiteta mutta toiminnassa on noudatettava alla mainittuja ohjeita:

• Asiakkaita ja liikuntapaikkoja käyttäviä pyydetään seuraamaan ajantasaisia Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen koronaohjeistuksia.
  • Kaikilta yli 12-vuotiailta edellytetään kasvomaskin käyttöä kaikissa yleisissä tiloissa, auloissa, käytävillä, pukuhuoneissa ja aktiviteeteissa, joita maskin käyttö ei häiritse.
  • Harrastustoimintaan, harjoituksiin ja otteluihin saa osallistua vain terveenä ja täysin oireettomana.
  • Jokainen liikuntatilan käyttäjä pesee kätensä ennen vuorolle saapumista sekä liikuntatilasta poistuessa.
  • Ryhmän vastaavat huolehtivat oman ryhmän turvallisesta toiminnasta.
  • Ryhmän vastaava pitää luetteloa vuorolle osallistujista.
  • Kaikkea turhaa ja ylimääräistä oleskelua harjoitustiloissa, pukutiloissa ja eteistiloissa on vältettävä.
  • Liikuntavaatteet puetaan mahdollisuuksien mukaan päälle jo kotona.
  • Alkulämmittelyt ja verryttelyt suositellaan tehtäväksi ulkona.
  • Harjoitusvuorolle saavutaan ja poistutaan ajallaan sekä vältetään turhaa oleskelua liikuntatiloissa.
  • Yhteisiä suihkutiloja ei suositella käytettäviksi.
  • Vanhemmat ja saattajat odottavat mahdollisuuksien mukaan lapsia ulkona.

Liikuntahallien oma toiminta

Kevät ja kesä 2021

Liikuntalukkari-toiminta jatkuu kevään osalta 26.4. alkaen. Ajantasainen tarjonta löytyy Liikuntahallien verkkosivuilta.

Parvekejumpat käynnistyvät 3.5. alkaen ja jatkuvat 13.8.2021 asti.

Ulkoliikuntatoiminnot pienryhmissä käynnistyvät 3.5. alkaen. Toukokuun ohjelma julkaistaan ensi viikolla Liikuntahallien nettisivuilla.

Kesäliikunnanohjaukset ulkona mm. puistojumpat, kehonhuollot ja liikunnalliset tempaukset alkavat 31.5.2021 ja jatkuvat 13.8.2021 asti. Ohjelma päivitetään Liikuntahallien nettisivuille toukokuun puolivälissä.

Syksy 2021

Ilmoittautuminen syksyn ohjattuihin ryhmiin käynnistyy 17.8.2021. Talvikauden ohjelma julkaistaan heinäkuussa ja kausi käynnistyy 30.8.2021.

Yleisöluistelut käynnistyvät syyskuun alussa ja Temppulaari lokakuun alussa.

Lisätietoa:

toimitusjohtaja Tuire Pöyhiä, p. 040 573 8346 tuire.poyhia@liikuntahallit.fi