Mitä teen jos koronarokotustodistus ei näy Omakannassa?

Hämeenlinnan terveyspalveluiden kirjaamien koronarokotusten osalta on viikon 28 alussa tehty uusia uudelleenarkistointeja, ja todistukset ovat nyt nähtävissä Omakannassa valtaosalla asukkaita. Osassa kirjauksista on edelleen pieniä virheellisyyksiä, joita korjataan seuraavassa korjausaallossa järjestelmäntoimittajan toimesta.

Kiireellisissä tapauksissa, joissa koronarokotustodistus ei näy Omakannassa tai kirjauksessa on virhe, voit helpoimmin pyytää korjausta Kansalaisen terveyspalvelun sähköisen ajanvarauksen kautta: Ajanvaraukset – Varaa uusi aika – Toimistoasiat – Koronarokotustodistusten korjauspyyntö ilman asiakasta. Ajanvaraus ei edellytä käyntiä tai muuta yhteydenottoa terveysasemaan, pelkkä varaus ja tiedot korjattavasta asiasta riittävät.

Liitä mukaan kuvaus ongelmasta (rokotustodistus ei näy ollenkaan tai siinä on virhe) ja sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi mahdollisia tarkennustiedusteluja varten. Asiasi otetaan käsittelyyn saman päivän aikana ja voit viimeistään seuraavana arkipäivänä tarkistaa tilanteen Omakannasta, vaikket saisikaan erillistä yhteydenottoa tai ilmoitusta terveydenhuollosta. Mikäli todistus ei tällöinkään näy, tee uusi ajanvaraus.

Todistus sairastetusta koronasta ei näy välttämättä vielä Omakannassa

EU:n koronatestitodistus ja todistus sairastetusta koronavirustaudista ovat tulleet 14.7.2021 saataville Omakanta-palveluun.

Kaikki eivät ole kuitenkaan nähneet Omakannassaan todistusta sairastetusta koronasta.

Kela vastaa koronatodistusten toteuttamisesta Omakantaan. Ylen uutisten mukaan Kelasta kerrotaan, että asiaa selvitetään parhaillaan.