Naivistien kesänäyttelyssä asiantuntijuus kuuluu yleisölle

Naivistit Iittalassa -säätiön Uskalla iloita! -kesänäyttelyssä rikottiin viikonloppuna 10 000 kävijän rajapyykki.

Naivistit Iittalassa -säätiön Uskalla iloita! -kesänäyttelyn on 13. heinäkuuta mennessä nähnyt jo 10 000 näyttelyvierasta.

”Yleisö palaa suosikkitaiteilijoidensa töiden äärelle kesä toisensa jälkeen, näkemään miten tekijä on kehittynyt työssään. Näin tapahtuu näyttelyn uudistuminen. Näyttely uudistuu myös uusien taiteilijoiden myötä, joita tänäkin vuonna on mukana neljä ja lisäksi useampi näyttelyyn palaaja,” kertoo näyttelyn kuraattori Hannu Castrén.

Uusia taiteilijoita naivistinäyttelyssä ovat Kirsi Jalava Janakkalasta, Aura Kajas Helsingistä, runoilija Heli Laaksonen Raumalta ja Salla Lylynoja Valkeakoskelta. Paluun näyttelyyn tekevät Marit Björnegran Ruotsista, Aimo Katajainen Turusta, Anneli Kokkonen Lahdesta ja Tarja Polari Vantaalta.

”Olemme saaneet tänä vuonna uusien taiteilijoiden töistä hyvää palautetta. Erityisesti Heli Laaksosen purnukat ja toivomus-kuiskauslavuaari ovat saaneet hymyn monen vieraan huulille. Ties mitä toivomuksia lavuaarille onkaan kuiskittu!” hymyilee Naivistit Iittalassa -säätiön asiamies Ulla Heinonen.

Naivistit Iittalassa -säätiön kesänäyttely Uskalla iloita! esittelee peräti 800 aivan uutta teosta lähes 50:ltä taiteilijalta. Naivistisen taiteen suurkatselmus tavoittaa vuosittain noin 20 000 katsojaa.

Näyttely on avoinna 19.8.2019 saakka joka päivä klo 10–19. Alle 18-vuotiaat pääsevät näyttelyyn maksutta. Aikuisten lippu maksaa 9 euroa, eläkeläisten, opiskelijoiden ja työttömien lipun hinta on 7 euroa. Ryhmäliput maksavat 5 euroa (vähintään 20 henkilöä).

Naivistit Iittalassa on myyntinäyttely. Teoksen ostaminen on helppoa. Valitse itseäsi puhutteleva teos ja maksa se. Näyttelyn päätyttyä voit noutaa teoksen Iittalasta tai se toimitetaan sinulle.

Kuva: Pyykkipäivän välipala, Kirsi Jalava

Ulla Heinonen, asiamies, Naivistit Iittalassa -säätiö, p. 040 5111466