Oma Hämeen puhelinvaihde laajamittaiseen käyttöön 12. lokakuuta alkaen

Hyvinvointialueen puhelinvaihdepalveluja on yhdistetty syys-lokakuun 2023 aikana. Samalla Oma Häme luopuu kuntien puhelinvaihteiden käytöstä.

Hyvinvointialueen puhelinvaihteen numero on 03 629 629. Se palvelee sosiaali-, terveys- ja pelastuspalveluihin liittyvissä kysymyksissä arkisin klo 8-16. Kanta-Hämeen keskussairaalan puhelinvaihe 03 6291 palvelee sairaalan asiakkaita.

Hämeenlinnan kaupungin nykyisissä puhelinvaihdenumerossa on asiakastiedotteet, jossa kerrotaan muutoksesta. Hämeenlinnan terveyspalveluiden puhelinnumero 03 621 9000 on käännetty suoraa hyvinvointialueen puhelinvaihteeseen 03 629 629.

Muutos on iso ja vaatii alkuvaiheessa kärsivällisyyttä niin asiakkailta kuin ammattilaisiltakin.

– Kuntien puhelinvaihteilla on paljon tietoa ja asiantuntemusta, joka on kertynyt vuosien aikana. Nyt Oma Hämeen puhelinvaihdetta hoitaa uusi toimija, jolle pyritään siirtämään tietoa mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman tarkkaan. On kuitenkin selvää, ettei se tapahdu hetkessä. Toivomme asiakkailta ymmärrystä ja kärsivällisyyttä muutosvaiheeseen, sanoo tietohallintojohtaja Toni Suihko.

Hyvinvointialueen puhelinluettelo pyritään saamaan näille verkkosivuille loppuvuoden aikana.