Omaolo –palvelu on nyt ensisijainen tapa ottaa yhteyttä Hämeenlinnan terveysasemiin yksittäisessä terveysongelmassa

Hämeenlinnan terveyspalvelut on jo pitkään profiloitunut sähköisten palvelujen edelläkävijänä. Nyt sähköisten palveluiden edistäminen on ottanut uuden askeleen, kun terveyspalvelut tarjoaa asiakkaille Omaolo-palvelua ensisijaisena yhteydenottokanavana yksittäisessä terveysongelmassa. Tämä on mahdollista, kun syksyllä oirearvioiden valikoima laajeni neljääntoista eri arvioon, uusimpana seksitautiepäily –arvio sekä yleinen oirekysely.

Omaolon oirearviot kertovat luotettavasti, vaativatko oireet ammattilaisen hoitoa vai riittääkö itsehoito. Suositukset perustuvat ajantasaisimpaan tieteelliseen näyttöön ja Käypä hoito -suosituksiin. Jos käynti esimerkiksi terveysasemalla on tarpeen, palvelussa saa varattua ajan ammattilaiselle. Useissa tapauksissa asia voi ratketa myös hoitajan tai lääkärin kanssa viestittelemällä Omaolo-palvelussa. Toistaiseksi Omaolon kautta asiointi on mahdollista ainoastaan 15 vuotta täyttäneille.

Omaolo-palvelun rinnalla on edelleen mahdollista myös soittaa omalle terveysasemalle tai asioida palvelupisteellä.

Toimi näin

1. Siirry osoitteeseen www.omaolo.fi ja täytä valitsemasi oirearvio.
  2. Saat yhteenvedon tuloksistasi, jonka jälkeen voit tarvittaessa kirjautua palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella saadaksesi tarkemmat ohjeet tai yhteyden terveysasemaasi.
    • Voit lähettää tuloksesi terveysasemalle ja jatkaa asian käsittelyä sairaanhoitajan kanssa palvelussa.
    • Voit saada palvelun kautta ajanvarauksen mikäli oireesi sitä edellyttävät.

Saat vastauksen terveysasemaltasi saman päivän aikana, mikäli olet lähettänyt oirearvion arkipäivänä kello 14.30 mennessä.

Projektipäällikkö Ilona Rönkkö
ilona.ronkko@hameenlinna.fi, p. 050 3180494