Open Bioeconomy Week -tapahtuma kestävän ja älykkään tulevaisuuden asialla

Open Bioeconomy Week on Hämeenlinnassa järjestettävä kansainvälinen tapahtumakokonaisuus, joka tuo yhteen biotalouden ja digitalisaation uusimmat tutkimus ja kehitysinnovaatiot sekä yritystoiminnan. Järjestyksessään toinen Open Bioeconomy Week järjestetään 25.-27.5.2021 hybriditoteutuksena Hämeenlinnassa ja verkossa.

Tapahtuman tarkoituksena on vakiinnuttaa paikkansa Hämeenlinnassa vuosittain keväisin järjestettävänä kansainvälisenä tieteellisenä konferenssina sekä yritystapahtumana, joka kasvaa vuosi vuodelta viikon mittaiseksi tapahtumakokonaisuudeksi.

Kiertotalous tapahtumassa erityisessä osassa

Kiertotalous on erityisessä osassa Open Bioeconomy Week 2021 tapahtumassa kiertotalousyritysyhteistyön myötä. Paikallisten toimijoiden ideoima Kiertotalousseminaari pääpuhujanaan Esko Aho järjestetään osana tapahtumakokonaisuutta 26.5. Linkki Youtube-striimaukseen löytyy täältä.

Tapahtuman kolmepäiväinen rakenne on suunniteltu niin, että ensimmäinen päivä keskittyy uusien tutkimus, kehitys ja innovaatioiden esittelyyn. Toinen päivä keskittyy biotalouden digitalisaation sekä kiertotalouden liiketoimintamahdollisuuksien kehittämiseen. Kolmas päivä edustaa tapahtuman läpileikkaavaa teemaa, eli verkostoitumista.

Tilaisuus pyrkii tuomaan eri alojen edustajat, niin tutkijat, yrittäjät kuin rahoittajat ja julkishallinnon edustajat, saman pöydän ääreen.

Tapahtumajärjestäjinä toimii Hämeen ammattikorkeakoulu ja Trifami 3D.

Tapahtuman verkkosivut bioeconomyweek.org