Rajoitukset jatkuvat

Kaupungin valmiusjohtoryhmä on päättänyt 29.3.2021 Kanta-Hämeen pandemiaryhmän suosituksesta jatkaa seuraavia tilojen käyttöä koskevia rajoituksia sivistyksen ja hyvinvoinnin toimialalla 30.4.2021 saakka.

Lasten ja nuorten harrastustoiminta

Vuonna 2007 syntyneiden ja sitä vanhempien ryhmäharrastustoimintaa voi toteuttaa vain ulkotiloissa THL:n ja OKM:n ohjeistuksen mukaisena.

Lastenkulttuurikeskus ARX:n ja kuvataidekoulu AIMO:n toiminta jatkuu alakouluikäisten ja nuorempien lasten osalta. Yläkouluikäisille tarjotaan toimintaa mahdollisuuksien mukaan ulkotiloissa pienissä ryhmissä tai verkon välityksellä.

Harrastus ihan lähellä –hankkeen harrastusryhmiä on tarjolla alakouluikäisille. Yläkouluikäisille tarjotaan harrastusryhmiä etänä tai ulkona terveysturvallisuus huomioiden mahdollisuuksien mukaan.

Nuorisopalvelut

Nuorisotilat pidetään suljettuna. Nuorisopalvelut toimivat verkossa.

Ohjaamossa toiminta jatkuu voimassa olevien rajoitusten puitteissa, tapaamiset järjestetään ensisijaisesti ajanvarauksella.

Kulttuuri

Museot ovat kiinni.

Kirjastoja koskevat rajoitukset jatkuvat.

• Asiakaspalvelu kirjastoissa kattaa vain asiakkaan kirjastoasioinnin kannalta välttämättömät tilanteet, kuten kirjastokortin tekemisen tai lainauskiellon aiheuttavien maksujen periminen. Käteismaksuja ei vastaanoteta. Palvelua saa vain tilaamalla asiakaspalvelijan paikalle tiskillä olevalla kutsunapilla. Kirjastoissa ei anneta lähi- tai laiteopastusta.
  • Kirjaston aukioloaikoina on mahdollista jättää palautukset sisäänkäyntien yhteydessä oleviin lukittuihin laatikoihin.
  • Suositellaan ja markkinoidaan kirjaston verkkopalveluita, e-aineistoja, kirjapakettien tilaamisen noutopalvelua, mitkä kaikki vähentävät kirjastossa oleilua ja asiointia.
  • Omatoimisella asiakastietokoneella vain välttämätön asiointi. Maksu poistetaan alle 10 kpl:een tulostusmääristä.
  • Kirjastoissa on kaikkien käytettävä kasvomaskia, mikäli terveydelliset syyt eivät estä maskin käyttöä.
  • Kirjaston henkilökunta valvoo aktiivisesti tartuntatautilaissa määriteltyjen lähikontaktien välttämistä ja puuttuu tarvittaessa määräyksen noudattamatta jättämiseen.

Lisätiedot:

Sivistys- ja hyvinvointijohtaja Päivi Raukko, paivi.raukko@hameenlinna.fi, p. 050 599 6410

Opetustoimenjohtaja Mika Mäkelä, mika.makela@hameenlinna.fi, p. 040 530 0791

Kulttuuripäällikkö Janne Nieminen, janne.nieminen@hameenlinna.fi, p. 0400 923 961

Nuorisotyön päällikkö Mervi Hiltunen, mervi.hiltunen@hameenlinna.fi, p. 040 500 5887

Lastenkulttuuripäällikkö Minna Haveri, minna.haveri@hameenlinna.fi, p. 040 8696 37