Sähköinen palautejärjestelmä on aktiivisesti käytössä

Hämeenlinnan kaupungilla on ollut käytössä sähköinen palautejärjestelmä vuodesta 2011. Anna palautetta -linkki palautejärjestelmään on jokaisella sivulla oikeassa yläreunassa. Palautejärjestelmän luokittelua ja ulkoasua on lokakuussa 2019 uudistettu.

Vuosittain palautetta tulee järjestelmän kautta noin 4000 – 4500 kappaletta ja näistä suurin osa, yli 80 %, kohdistuu kaupunkirakenteen toimialaan. Eniten palautetta tulee katujen kunnossapidosta, ulkovalaistuksesta ja joukkoliikenteestä.

Palautteen voi antaa 24/7

Palautejärjestelmään voi kuka tahansa jättää palautteen kaupungille 24/7 ja halutessaan tapahtuman kohteen voi merkitä myös kartalle. Palautteisiin vastataan viimeistään kahdessa viikossa, usein huomattavasti nopeammin.

Palautteen voi halutessaan antaa myös nimettömänä, jolloin siihen ei tule vastausta, mutta siihen kuitenkin reagoidaan.

Aikaisemmin annetut palautteet ovat selattavissa ja usein niistä voi jo löytää vastauksen kysymykseen.

Palautetta voi edelleen antaa myös puhelimitse ja kasvokkain, mutta ensisijaisesti kaikki palaute kaupungille toivotaan sähköisen palvelun kautta, jolloin siitä kertyy myös tilastotietoa kaupungille.