Seminaarin koulussa korona-altistumisia

Seminaarin koulusta on asetettu yksittäisiä 1.-4. ja 6. vuosiluokan oppilaita, yksi kokonainen 4. luokka, iltapäiväkerhoon osallistuneita oppilaita sekä henkilökunnan jäsen kotikaranteeniin terveysviranomaisen toimesta koronatartuntojen ja niistä seuranneiden altistumisten takia. Karanteeniin on asetettu yhteensä 57 oppilasta ja yksi henkilökunnan jäsen. Karanteenin pituudet vaihtelevat altistumispäivän mukaan ja karanteenit kestävät 12.11.-18.11.2021 asti. Terveydenhuollon toimijat ovat yhteydessä huoltajiin, joiden lapsia karanteenimääräys koskee.

Karanteenipäätös ei aiheuta koulun muille oppilaille tai perheille mitään välittömiä tutkimustarpeita tai toimenpiteitä. Koronavirukseen liittyvissä oire-epäilyissä tee oirearvio sähköisesti: Omaolo.fi

Tartuntojen estämisen takia on tärkeää, että kaikki huolehtivat käsihygieniasta ja turvaväleistä, kouluun ei tulla oireisena ja oireiset hakeutuvat koronatestiin matalalla kynnyksellä. Annettuja ohjeita on noudatettava myös muiden turvallisuuden takaamiseksi.

Lisätiedot:
Seminaarin koulun vs. rehtori Mira Parikka, mira.parikka@hmledu.fi, p. 050 581 8844
Opetustoimenjohtaja Mika Mäkelä, mika.makela@hameenlinna.fi, p. 040 530 0791