Sibelius-opiston haku auki

Sibelius-opisto etsii uusia oppilaita. Ilmoittautuminen soitto- ja lauluopintoihin on auki 4.4.-21.4.2021. Ilmoittautuminen musiikkileikkikouluryhmiin on avoinna 12.4.-2.5.2021 ja tanssiopintoihin 14.5.-1.8.2021.

Uudet soitto- ja lauluoppilaat lukuvuodeksi 2021-2022 valitaan soveltuvuusarvioinnin kautta. Soveltuvuusarvioinnilla ja siihen liittyvällä haastattelulla pyritään paitsi kartoittamaan hakijan toiveita ja odotuksia musiikinopiskelun suhteen, myös avaamaan tavoitteelliseen musiikki- ja tanssiharrastukseen liittyviä seikkoja.

Virtuaalinen Soitinpolku-tapahtuma 10.4.

Sibelius-opisto järjestää lauantaina 10.4.2021 Virtuaalinen Soitinpolku-tapahtuman, jossa toiminnasta kiinnostuneet voivat kysyä ja keskustella opiston opettajien kanssa verkossa. Lisätietoa tapahtumasta sekä kaikkien 22 soittimen ja solistisen/ pop jazz-laulun esittelyvideot löytyvät osoitteesta www.sibeliusopisto.fi.

Uutuutena soveltuvuusarviointeja järjestetään myös toimipisteissä Hattulan ja Janakkalan toimipisteissä. Tällä halutaan tuoda palvelua ihmisten lähelle ja parantaa musiikinopetuksen saatavuutta. Pyrkimyksenä on laajentaa opetustarjontaa kysynnän mukaan.

Sibelius-opiston oppilasvalintojen soveltuvuusarvioinnit tehdään koronaturvallisesti. Opiston toimipisteissä ei ole muuta toimintaa soveltuvuusarviointien aikana ja väljällä aikataulutuksella pyritään estämään turhat kontaktit. Soveltuvuusarviointi voidaan myös pyynnöstä toteuttaa etäyhteyksin.

Sibelius-opisto on Hämeenlinnassa, Hattulassa ja Janakkalassa toimiva taideoppilaitos, joka antaa taiteen perusopetuksen laajan oppimäärän mukaista opetusta musiikissa ja tanssissa. Oppilaita opistolla on yli 1300 ja henkilökuntaa noin 60.

Sibelius-opiston verkkosivut