Suomi.fi-viestit nopeuttivat työtä, vähensivät käsityötä ja paransivat asiakaspalvelua Hämeenlinnassa
Hämeenlinnalaiset perheet saavat varhaiskasvatukseen liittyvät päätökset ja viralliset viestit nykyään Suomi.fi-viestien kautta. Palvelun käyttöönoton myötä sähköinen asiointi on lisääntynyt ja tärkeät päätökset tai muu viranomaisviestintä kulkevat asiakkaalle turvallisesti ja nopeasti.
Mikä parasta, palvelun käyttöönotto ei vaatinut integraation rakentamista alusta asti itse, sillä Suomi.fi-viestit saatiin käyttöön jo muutenkin käytössä olleen valmisohjelmiston kautta.
”Iso osa asiakkaistamme oli jo valmiiksi Suomi.fi-viestien käyttäjiä, joten heille muutos oli helppo. Jos palvelu ei ole asiakkaalle tuttu, ohjaamme ja autamme heitä sen käyttöön”, kertoo Hämeenlinnan kaupungin sivistyksen ja hyvinvoinnin toimialan kehittämispäällikkö Janne Orkola.
Koska järjestelmä tukee joukkolähetystä, esimerkiksi esiopetuspäätökset voidaan lähettää kaikille perheille tasapuolisesti samaan aikaan. Hyvää palvelua on sekin, että tärkeät asiakirjat jäävät automaattisesti talteen Suomi.fi-viesteihin.
Koko juttu on luettavissa Digi- ja väestötietoviraston (DVV) palvelussa, jossa kerrotaan asiakastarinoita Suomi.fi-palvelun käyttäjistä. Lue koko juttu.