Syksyn 2022 Fiksua työtä -kehittäjäpalkintojen saajat on valittu

Hämeenlinnan kaupunki jakaa vuosittain kehittäjäpalkintoja, joiden tarkoituksena on palkita henkilöstöä ryhminä ja yksilöinä innovaatioista, hyvin tehdystä työstä, arjen työtä rikastuttavista ja kustannustehokkaista uusista ideoista sekä erityisesti yhdessä toteutetusta hyvästä palvelusta.

Kehittämisteon tulee olla:

• työntekijälähtöinen,
  • asiakkaiden saamaa palvelua parantava,
  • työtapoja tehostava ja parhaimmillaan samalla työhyvinvointia lisäävä,
  • syntynyt yhden tai useamman henkilön vapaaehtoisesta innostuksesta ja johtanut uuteen toimintatapaan.

Fiksua työtä -palkintotyöryhmä palkitsi kehittämistekoja, joiden taustalla oli henkilöstön omat innovaatiot, jotka helpottavat arjen työtä ja tekijöitä, joiden työpanos selkeästi ylittää perustyön raamit. Palkittujen joukosta löytyy kehittämistekoja, joiden vaikuttavuus kantaa sekä omaan työhön että työyhteisön ulkopuolelle. Valinnoissa painoarvoa saivat työntekijälähtöiset uudet käyttöönotetut innovaatiot, jotka selkeästi ovat parantaneet asiakkaiden arkea ja tuoneet säästöjä kaupungille.

Palkintotyöryhmä päätti yksimielisesti palkita 6 kehittämistekoa. Jokainen kehittämistekoon osallistunut henkilö palkitaan omasta kehittämispanoksestaan 400 euron suuruisella palkinnolla.

Vuoden 2022 syksyn Fiksua työtä -kehittäjäpalkintojen saajat

Fiksua työtä –hakemuksia saapui määräaikaan mennessä 16 kappaletta. Kehittämisteoista päätettiin yksimielisesti palkita seuraavat 6 työryhmää:

• Sateenkaarisensitiiviset #ihanahellä-pussit juhlivat seksihelteitä ja edistävät nuorten yhdenvertaisuutta
    etsivän nuorisotyön koordinaattori Emmi Karhutaival, etsivä nuorisotyöntekijä Maria Peltola, etsivä nuorisotyöntekijä Nella Rantalaiho, etsivä nuorisotyöntekijä Tiina Hämäläinen, etsivä nuorisotyöntekijä Toni Koski ja nuorisotyöntekijä Eevi Harju
  • Impivaaran sanomat-asukaslehti
    ohjaaja Vuokko Syväntö
  • Sähköä satavuotiaaseen. Neuvolachat Hämeenlinnan neuvolapalveluihin
    terveydenhoitaja Tiina Nikkanen, terveydenhoitaja Heli Seppälä, terveydenhoitaja Laura Inkeroinen ja ennaltaehkäisevien terveyspalveluiden päällikkö Heli Haapala
  • Kauhukabinetti nuorten aktivoimiseksi
    kirjastonhoitaja Päivi Ruuskanen, perusopetuksen lehtori Leija Kuuranhalla, kouluohjaaja Merja Munukka, kirjastovirkailija Enna Paitsola-Nordlund ja kirjastovirkailija Jenni Penttinen
  • Virtuaalikierros Hämeenlinnan pääkirjastoon
    informaatikko Erika Kallinen
  • Luokanopettajan ja erityisluokanopettajan yhteisopettajuus – inklusiivisemman opiskelun toimintamalli Seminaarin koulussa
    erityisluokanopettaja Laura Aromaa, erityisluokanopettaja Johanna Metsäpuu, luokanopettaja Outi Salovaara, erityisluokanopettaja Elisa Aro-Koivisto, luokanopettaja Reetta Heinonen, luokanopettaja Mari Orkola, luokanopettaja Katja Harnoster, erityisluokanopettaja Noora Paappanen, luokanopettaja Vili Kaarento, kouluohjaaja Teija Saarinen, kouluohjaaja Riikka Nikupaavo, kouluohjaaja Pekka Kajan, kouluohjaaja Markku Forss ja kouluohjaaja Paulette Karvonen

Onnea palkituille ja lämmin kiitos kaikille kehittämistekoihin osallistuneille!

Fiksua työtä -kehittäjäpalkinto 2022 -työryhmä

sosiaali- ja terveysjohtaja Marika Paasikoski-Junninen