Terveyspalveluiden sähköinen asiointi uudistuu

Hämeenlinnan terveyspalveluissa halutaan selkeyttää asiakkaiden terveydenhoitoon liittyvää sähköistä asiointia. Monikanavaisen asioinnin vähentämiseksi Kansalaisen terveyspalveluiden käyttöä keskitetään sähköiseen ajanvaraukseen ja Marevan-hoitoasiakkaiden hoidon seurantaan.

Omahoidon viestit –palvelu suljetaan 30.9.2021 klo 16. Tämän jälkeen viestejä hoitajille ja lääkäreille ei enää voi palvelun kautta lähettää.

Sähköinen viestintä onnistuu jatkossa Omaolon kautta. Asiakas voi aloittaa viestinnän hoitohenkilökunnan kanssa täyttämällä Omaolossa yleisen oirearvion tai sopimalla hoitotapahtuman yhteydessä hoitohenkilökunnan kanssa Omaolon kautta tapahtuvan asioinnin avaamisesta hoitoon liittyen. Myös ammattilainen voi avata tarvittaessa asioinnin asiakkaalle.

4.10.2021 alkaen voit ottaa yhteyttä myös chat palvelun kautta arkisin klo 8-10. Chat löytyy osoitteesta www.hameenlinna.fi/terveysasemat.

Rokotustiedot ja reseptien uusimispyynnöt löytyvät Omakannasta.