Tiedote kouluista ja päiväkodeista 18.3.2020

Sivistyksen ja hyvinvoinnin toimialan tiedote 18.3.2020:

Varhaiskasvatus

Toistaiseksi kaikki päiväkodit ovat avoinna. Varhaiskasvatuksessa on tällä hetkellä noin 20 % lapsista. Toimintojen keskittämistä suunnitellaan.

Varhaiskasvatus pyrkii tässä poikkeustilanteessa nopeasti vastaamaan huoltajien muuttuviin työaikoihin ja siitä seuraaviin lasten hoitoaikamuutoksiin. Pikaiset muutokset ilmoitetaan suoraan päiväkotiin.

Asiakasmaksuihin liittyvistä hoitotuntien ylityksistä tai käyttämättömien tuntien hyvityksestä tiedotetaan myöhemmin erillisellä tiedotteella varhaiskasvatuksen asiakkaille.

Perusopetus

Perusopetuksessa on siirrytty etäopetukseen ja osittaiseen lähiopetukseen, joka tapahtuu toistaiseksi oppilaan lähikoulussa. Toimintojen keskittämistä suunnitellaan. Yhteiskunnallisesti kriittiset työtehtävät on määritelty valtioneuvoston ohjeistuksessa. Huoltajat arvioivat tilanteensa tämän perusteella.

Valtioneuvoston linjauksen mukaisesti kouluruokailuun ovat oikeutettuja lähiopetukseen osallistuvat oppilaat.

Waltti-kortin saaneet etäopetuksessa olevat oppilaat eivät saa käyttää matkakorttia kulkemiseen 18.3.-13.4.2020 välisenä aikana.

Lisätiedot:

Sivistyksen ja hyvinvoinnin palveluohjaus