Tule mukaan Ilmaston viikon viettoon!

Keväällä 2020 ensi kertaa järjestetty Hämeenlinnan ilmaston viikko saa jatkoa, kun Ilmaston viikko 2021 tulee maaliskuussa viikolla 12. Ilmaston viikko 2021 on Hämeenlinnalaisten toimijoiden, WWF:n Earth Hour -tapahtuman ympärille suunnittelema teemaviikko. Teeman mukaista ohjelmaa* on tarjolla koko viikon ajan.

Earth Hour on maailman suurin ilmastotapahtuma, joka antaa jokaiselle mahdollisuuden tulla mukaan puolustamaan luontoa ja hillitsemään ilmastonmuutosta sekä näyttää valomerkin ilmaston ja luonnon puolesta. Seuraavan kerran Earth Hour on lauantaina 27.3.2021 kello 20.30–21.30.

”Kaupungeilla, yrityksillä, yhdistyksillä ja muilla yhteisöillä on kaikilla roolinsa ilmastonmuutoksen hillinnässä ja luonnon köyhtymisen pysäyttämisessä. Earth Hour on oivallinen tapa ilmaista huolensa planeetan tilasta, osoittaa tukensa tehokkaille ilmasto- ja ympäristötoimille ja aloittaa muutos omassa arjessa. Siksi on hienoa, että Hämeenlinna on mukana Earth Hourissa koko viikon ajan. Yhdessä voimme vaikuttaa niin ihmiskunnan kuin yhteisen planeettamme hyvinvointiin”, sanoo WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder.

Haastamme paikalliset yritykset ja yhteisöt mukaan yhteiseen valomerkkiin omalla tavallaan, koko tapahtumaviikon ajan.

Miten yrityksesi tai yhteisösi voisi olla mukana? Mikä olisi yrityksenne tai yhteisönne viesti ympäristövastuun kantamisesta? Toisitteko yrityksessänne asian esille esimerkiksi nostamalla tietoisuuteen ympäristöystävälliset tuotteet ja valinnat, tai ekologiset arvonne ja toimintatapanne?

Pyydämme teitä mukaan ja tukemaan tärkeää asiaa esimerkiksi sosiaalisen median kautta käyttämällä julkaisuissanne alla olevia aihetunnisteita. Mikäli järjestätte tapahtuman teeman ympärille, voitte lisätä rinnakkaisjärjestäjäksi Ilmastonviikko Hämeenlinna FB-sivun. Viikon aikana järjestettävä ohjelma tulee löytymään ilmaston viikon nettisivuilta sekä somesta.

#minuntekoni #ilmastonviikkohämeenlinna #earthhour

Lisätietoja:

Ilmaston viikon nettisivut: www.hameenlinna.fi/ilmastonviikko

Ilmaston viikko Facebook-sivut www.facebook.com/ilmastonviikko

Hämeenlinnan kaupungin ilmastokoordinaattori Juuso Puurula, juuso.puurula@hameenlinna.fi

Mukana Ilmastonviikkoa järjestämässä:

Hämeenlinnan kaupunki, Hämeenlinna-Vanajan seurakunta, Hämeen ammattikorkeakoulu + monia muita toimijoita kuten Ammattiopisto Tavastia, Eräs Teatteri, Sibelius-seura, ARX-Hämeenlinna, Hämeenlinnan kirjasto, PARKKI Business Park ja aktiiviset kaupunkilaiset

*Viikon ohjelma suunnitellaan koronaturvallisesti ja se keskittyy pääasiassa sosiaaliseen mediaan sekä ulos

Tiedote PDF muodossa.